حرکت بر مبنای عدالت‌طلبی فضای جامعه را آرام می‌کند
کد خبر: 4060856
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

حرکت بر مبنای عدالت‌طلبی فضای جامعه را آرام می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند تمامی برنامه‌هایتان پیوست عدالت داشته باشد، گفت: در آموزش و پرورش باید در تمام حوزه‌های کاری خود در مباحث نیروی انسانی و امکانات به سمت عدالت حرکت کنیم که اگر با نگاه عدالت و عدالت‌طلبی پیش برویم فضای جامعه فضای آرامی خواهد شد.

محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 9 خردادماه در سفر به میمند و در جمع مدیران، معاونان و منتخبان معلم این منطقه با یادآوری فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب گفت: یکی از شعارهایی که دولت فعلی در گام دوم انقلاب بر روی آن تاکید دارد، بحث عدالت است که این مسئله گسترش عدالت آموزشی یکی از مأموریت‌ها ما در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه  اگر در حوزه آموزش و پرورش با نگاه عدالت و عدالت‌طلبی پیش برویم فضای جامعه فضای آرامی خواهد شد، افزود: اگر در حوزه آموزش و پرورش زیرساخت عدالت درست نهادینه شود، می‌توانیم امیدوار باشیم به اینکه جامعه ما می‌تواند جامعه‌ای باشد که درخت عدالت را به ثمر بنشاند.

عسکری با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند تمامی برنامه‌هایتان پیوست عدالت داشته باشد، گفت: این عدالت است که نماینده مدیران مدارس را آرام می‌کند و این بی عدالتی است که نماینده مدیران مدارس را دغدغه‌مند و نگران می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: در آموزش و پرورش باید در تمام حوزه‌های کاری خود در مباحث نیروی انسانی و امکانات به سمت عدالت حرکت کنیم  که اگر با نگاه عدالت و عدالت‌طلبی پیش برویم فضای جامعه فضای آرامی خواهد شد.

وی گفت: آموزش و پرورش در دولت فعلی قرارگاهی به نام قرارگاه عدالت تربیتی راه‌اندازی کرده است که بتواند نقاط کوری که از بعضی از چشم‌ها مغفول بوده را پیدا و رفع کند.

عسکری همچنین تصریح کرد: خداوند متعال اصلی‌ترین مربی است به گونه‌ای که در هر دو صفت رحمانیت و رحیمیت بر اساس قاعده تربیت کار می‌کند و دنیا را همراه با ارسال پیامبران و ائمه اطهار به عنوان معلمین انسان‌ها خلق کرده و قرار است با آمدن آخرین فرستاده‌اش جهان به سمت عدالت پیش برود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: از آنجا که فطرت همه انسان‌ها تشنه عدالت است و در هر جای دنیا هر حرفی که منبعث از عدالت باشد به دل انسان‌ها می‌نشیند و وجدان‌ها را بیدار می‌کند بنابراین یکی از مأموریت‌های ما در آموزش و پرورش بسط و گسترش عدالت است.

وی، یکی از ویژگی‌های مدرسه صالح را انعطاف‌پذیری دانست و گفت: در این مدارس دانش‌آموز و معلم باید شناور بتواند خواسته‌های خود را در چارچوب فرایند نظام تربیتی ما اجرا کند.

عسکری با بیان اینکه محور کار تربیت در مدرسه معلم است و اگر معلم توسط مدیر دیده شود کار به فرجام می‌رسد، به تلاش‌های خود جوش معلمان در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: آموزش حضوری نیز به عنوان یک حرکت جهادی وجاوید معلمان بود که حتی در دوران کرونا نیز در بعضی مدارس آموزش حضوری تعطیل نشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه باید فرصت معلمی را قدر بدانیم، گفت: اگر ما شان خود را حفظ کنیم حتما جامعه نیز چند برابر به این مهم خواهد پرداخت.

عسکری در پایان بر این نکته تأکید کرد: در تلاشیم که دغدغه‌های معیشتی، مشکلات تجهیزاتی و امکانات را در حد توان و با تمام وجود دنبال کنیم.

انتهای پیام
captcha