جوانی جمعیت با مشارکت جهادی تمامی ارکان جامعه ممکن می‌شود
کد خبر: 4060576
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

جوانی جمعیت با مشارکت جهادی تمامی ارکان جامعه ممکن می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز جوانی جمعیت را یک سرمایه ملی دانست که نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت جهادی تمامی ارکان جامعه است.

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 8 خردادماه با اشاره به شرایط کنونی کشور از لحاظ آمارهای جمعیتی و به صدا درآمدن زنگ هشدار «سالمندی جمعیت» در ایران، تلاش برای جوانی جمعیت را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تمامی ارکان جامعه و به ویژه نظام سلامت کشور دانست.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در این زمینه با کمک مسئولان، اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی اظهار کرد: تلاش برای داشتن جمعیت جوان، سالم و با نشاط در هر کشور، یک سرمایه برای آینده است که می‌تواند زمینه‌های توسعه و پویایی در جامعه را فراهم آورد.

حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه که جامعه اسلامی، بدون بهره‌مندی کشور از نهاد خانواده سالم، سرزنده و با نشاط، اصلا امکان ندارد پیشرفت کند، افزود: اهمیت این موضوع طی سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و ایشان ضمن ابلاغ سیاست‌های جمعیتی به دست‌اندرکاران این حوزه به عنوان محور مهم برنامه‌ریزی و هدایت رویکردهای جاری در این زمینه، بر ضرورت تلاش همه جانبه در این زمینه و اهمیت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز تأکید داشته‌اند.

وی با اعلام تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش برای جوانی جمعیت استان با کمک ترویج فرزندآوری در زوج‌های جوان، کاهش فاصله میان ازدواج و باروری، همچنین تشویق به چندفرزندی در خانواده‌ها را در اولویت دستورکار حوزه‌های مختلف مجموعه سلامت استان قرار داده که امید است با تلاش‌های انجام گرفته و همچنین مشارکت دیگر دست‌اندرکاران و سازمان‌های مرتبط این مهم محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به خطر افزایش ناباروری در صورت تاخیر در باروری به عنوان یکی دیگر از علت‌های دعوت به تسریع در فرزندآوری زوجین اشاره کرد که در منابع علمی مورد تاکید قرار گرفته است و گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش فاصله زمانی بین ازدواج و بارداری را یکی از عواملی برشمرد که فرصت تشخیص زودرس و درمان زوجین نابارور را فراهم می‌سازد و در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از زوجین کشور از مشکلات ناباروری رنج می‌برند که در همین راستا تلاش شده تا با گسترش مراکز درمان ناباروری در استان، این معضل در جامعه کاهش یابد.

حسینی یادآور شد: تلاش برای جوانی جمعیت، یکی از وظایف ما نسبت به نسل‌های آینده جامعه است که می‌تواند زمینه‌های زندگی بهتر برای آنان را فراهم آورد.

انتهای پیام
captcha