مبارزه حق و باطل تمام‌شدنی نیست
کد خبر: 4060398
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

مبارزه حق و باطل تمام‌شدنی نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با انتقاد از اینکه چرا برخی متوجه نیستند که آمریکا دشمن ملت ایران است و می‌گویند چرا مبارزه با استکبار را تمام نمی‌کنیم، گفت: آیا حق و باطل با هم صلح می‌کنند؟ مبارزه بین حق و باطل تمام‌شدنی نیست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، شب گذشته، 7 خرداد در یادواره شهدای روحانیت شهرستان اقلید گفت: جامعه روحانیت اسلام و تشیع بدهکار امام صادق(ع) هستند زیرا مکتب و دانشگاه امام صادق(ع) آن‌ها را پرورانده است تا در خدمت اسلام باشند.

وی با بیان اینکه مردانی پای کار ایستاده‌اند تا این کسوت روحانیت از آن‌ها به ما ارث برسد، شهیدانی که تاریخ تشیع به آن‌ها افتخار می‌کند، افزود: مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر کتابی به نام «شهدای فضیلت» دارد که در این کتاب بیش از 140 مجتهد شهید را معرفی کرده است. دو نفر از این مجتهدها بسیار مشهور شده‌اند برای اینکه کتاب آن‌ها کتاب درسی ما طلبه‌ها هست و 700 سال است که این کتاب خوانده می‌شود.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: شهید اول و شهید ثانی صاحب کتاب لمعه و شرح لمعه که از این دو بزرگوار اینگونه نقل شده است که متن کتاب لمعه را شهید اول در زندان نوشته است و به حسب نقلی بر عمامه خود نوشته و بیرون فرستاده است چون فتوای شیعی جرم بوده است و این مسئله را حس کردیم روزی که دست گرفتن رساله امام خمینی(ره) زندان داشت. این رنج‌ها برده شده است که سخنان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) تا امروز باقی مانده است.

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه شهدای فضیلت، شهدای مسیر جهاد تبیین و جهاد فرهنگی هستند. در سنگرها نیز وظیفه اول آن‌ها همین بود، گفت: وقتی به عنوان یک طلبه در سنگرهای سال‌های جنگ حاضر می‌شدیم توقع اول رزمنده‌ها این بود که از دین مطلبی بگوییم برای اینکه آن‌ها هم برای حفظ دین در سنگر رفته بودند. این مسیری است که بحمد الهی تا امروز آمده‌ایم.

وی تأکید کرد: این شرف را خدا به روحانیت داده است که تا همین ماه‌های اخیر در حرم مطهر امام رضا(ع) خون عمامه سرها برای مسیر انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دین و دیانت ریخته می‌شود و پای حرف خود می‌ایستند. امیدواریم این مسیر تا وقتی که پرچم‌دار اصلی بیاید و پرچم دین را در همه عالم برافرازد به دست روحانیت معظم و با خون شهدای روحانیت آبیاری شود و جلو برود.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: عرصه نبردی که امروز درگیر آن هستیم باز هم حضور روحانیت را می‌طلبد برای اینکه دشمن با ابزار رسانه و با شبیخون فرهنگی که می‌زند دین‌داری نسل‌های آینده ما را هدف قرار داده است و ما باید به عنوان سنگرداران دیانت مردم باز هم پا در میدان بگذاریم و امیدواریم مردم همیشه حامی دین در اقلید هم موقعیت فعلی را به خوبی تشخیص دهند و حمایت از حرکت فرهنگی را به رهبری روحانیت محکم ادامه دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اقلید قدمگاه امام رضا(ع) است، گفت: طلاب و روحانیت اقلید که برای دین‌داری شهید داده‌اند گواه این هستند که اقلید دژ محکم حمایت از انقلاب و اسلام خواهد ماند و همگی مردم این خطه این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه این مجلس صرفاً برای این نیست که به یاد شهدا گریه کنیم بلکه درس می‌گیریم که مسیر آن‌ها را ادامه دهیم، افزود: آن‌ها آبرو و افتخار برای خود آفریده‌اند که در عرصه نبرد فرهنگی ایستاده‌اند تا شهید شده‌اند و آبرو و افتخار برای نسل بعدی خواهد بود که همان راه را ادامه دهند و ادامه خواهیم داد.

آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود با یادآوری آیات 60 و 61 سوره یس تصریح کرد: در روز نخست آفرینش انسان خدای متعال از اولاد آدم عهد گرفته است که بندگی شیطان نکنید. چرا بعضی‌ها زمام خود را دست شیطان بزرگ داده‌اند و هر طرف که بگوید می‌روند؟ مگر امام راحل نفرمود آمریکا شیطان بزرگ است و رهبر عظیم‌الشأن ما امروز همان مسیر را که مبارزه با استکبار آمریکایی است ادامه نمی‌دهد؟ چرا برخی متوجه نیستند و نفوذی دشمن شده‌اند و می‌گویند تمام کنید. چه چیزی را تمام کنیم؟ آیا جنگ بین حق و باطل تمام‌شدنی است؟ آیا حق و باطل با هم صلح می‌کنند؟ خیر. مبارزه بین حق و باطل تمام‌شدنی نیست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بیان کرد: پای این قولی که خدای متعال از ما گرفت آیا ایستادگی می‌کنیم یا خیر؟ که فرمود «أَنْ لَا نَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ»، ما شیطان را نمی‌پرستیم و اطاعت از شیاطین نمی‌کنیم و فرمان شیاطین انس و جن را نمی‌بریم. به خدا قول داده‌ایم و پای قول خود می‌ایستیم.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا دشمن ملت ایران است و هر چه بگویند قرارداد برجام را مطابق میل آن‌ها امضا کنید تا وضعیت کشور درست شود اینگونه نخواهد شد، بر ضرورت عبرت‌گیری از کشورهایی نظیر عراق و افغانستان تأکید کرد و گفت: ببینید چه بر سر عراق آورده‌اند؟ مگر عراق به دامن آمریکا و انگلیس نرفت که وضعش خوب شود؟ مگر افغان‌ها نرفتند به دامن آمریکا که وضعیت کشورشان درست شود؟ بعد از 20 سال چه بر سر آن‌ها آمده است؟  این مسیر زحمت دارد که فقط ۴۰۰۰ شهید روحانیت در همین سال‌های انقلاب اسلامی داده است. فقط در ایران و البته روحانیت حوزه علمیه نجف در عراق هم کارهای بزرگ کرده‌اند و اگر آن‌ها را حساب کنیم روحانیت بسیار بیشتر از این شهید داده است. این امید در جامعه ما زنده شده است که همان روزها فرا رسیده و زمینه‌سازی ظهور حضرت به دست این مردان علم انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha