چگونگی تشخیص رفتارهای صحیح انقلابی
کد خبر: 4060145
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
شاخص‌های انقلابی‌گری/ ۱

چگونگی تشخیص رفتارهای صحیح انقلابی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به شاخص‌های انقلابی‌گری در کلام امامین انقلاب، ۵ شاخص مهم در این رابطه در کلام رهبر معظم انقلاب را برشمرد و گفت: فردی که ادعای انقلابی‌گری دارد باید خود را با این شاخص‌ها محک بزند.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به شاخص‌های انقلابی‌گری در کلام امامین انقلاب گفت: برای شناخت شاخص‌های انقلابی‌گری در گام نخست باید به سراغ کلام بنیانگذار انقلاب اسلامی رفت که مفهوم آن را به خوبی درک کرده و به جهان منتقل می‌کند.

وی افزود: یک جمله از امام(ره) در خصوص جلوگیری از هرج و مرج و برخوردهای سلبی باید در این زمینه یادآور شویم که فرمودند شما خیال نکنید اکنون که انقلاب شده است پس هر کاری که دلمان بخواهد انجام دهیم. ضد انقلاب‌ها جزو شما ‌می‌شوند و شما هم نمی‌شناسید، تحریک هم می‌کنند. لذا باید مراقب رفتار انقلابی‌گری خودمان باشیم.

محبی‌پور با بیان اینکه این بیانات گهربار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای مطالعه در کتاب صحیفه نور جلد 10 صفحه 137 آمده است، گفت: امام راحل در اینجا تأکید دارند که انقلابی‌گری باید با موازین اسلامی کاملاً تطبیق داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: بعد از آن رهبر معظم انقلاب هم بارها عنوان انقلابی، انقلابی‌گری و انقلابی ماندن را مطرح کردند، 5 شاخص مهم انقلابی‌گری را در 14 خرداد سال 95 ذکر می‌کنند. این 5 محور مورد نظر معظم‌له اول پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب است و بعد توضیح می‌دهند مبانی که امام صحبت کرده و ارائه می‌کردند مبانی است که بر اساس آن حرکت مستقیم و مستمر جریان انقلاب مشخص شده است بدون افراط گرایی و بدون اینکه انسان بخواهد در هر حادثه‌ای به یک طرف کشیده شود.

وی بیان کرد: شاخص دوم رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی‌گری، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن‌هاست یعنی ناامیدی ممنوع و باید امیدوارانه در این مسیر حرکت کنیم و تسلیم فشارها و منصرف از حرکت نشویم.

محبی‌پور تصریح کرد: شاخص سومی که ایشان می‌فرماید پایبندی به استقلال کشور است یعنی در زمینه سیاسی فریب دشمن را نخوریم. اگر در بخش فرهنگی کار می‌کنیم سبک زندگی ایرانی اسلامی را بپذیریم و به دنبال ترویج آن باشیم و اگر در بخش اقتصادی کار می‌کنیم به دنبال این نباشیم که حتماً در اقتصاد جهانی هضم شود. اگر در بحث نظامی است مسلماً وابستگی ما ضربه‌پذیری ایجاد می‌کند و ما را در برابر قدرت‌های زورگوی عالم به نقطه‌ای می‌رساند که تسلیم خواسته‌هایشان شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: شاخص چهارم رهبر معظم انقلاب، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن است که در این رابطه اشاره می‌کنند که دشمن مطمئناً علیه ما نقشه می‌کشد و حرکت‌های ما را دقیقا رصد می‌کند و تلاش می‌کند هم وضعیت حال و هم آینده ما را پیش‌بینی کند لذا آن چیزی که دشمن می‌گوید را باید خوب بفهمیم و از تبعیت آن سرباز زنیم و در اینجا اصطلاح جهاد کبیر را به کار می‌برند.

وی اظهار کرد: شاخص پنجم که بسیار مهم است و در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس نیز معظم‌له بر روی این زمینه تأکید داشتند تقوای دینی و سیاسی است یعنی باید به آرمان‌ها پایبند باشیم. اسلام یکسری بایدها و نبایدها دارد و در فعالیت‌های خودمان در هر جایی که قرار گرفته‌ایم باید و نبایدها را رعایت کنیم. معظم‌له اشاره می‌کنند که تقوای سیاسی است که انسان را از لغزشگاه‌هایی که یا دشمن برای انسان فراهم کرده است یا در مسیر گذر زمان انسان ممکن است با آن مواجه شود، ایمن نگه می‌دارد.

محبی‌پور با بیان اینکه اگر این 5 شاخصه مهم را در نظر گرفته و خود را با آن محک بزنیم، می‌‎توانیم رفتارهای درست انقلابی را تشخیص دهیم، گفت: هر فردی که ادعای انقلابی‌گری دارد باید خود را با این شاخص‌ها محک بزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در پایان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند من جریان چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا به آن مفهومی که اکنون در جامعه است، قبول ندارم من دو جریان در جامعه می‌شناسم، انقلابیون و غیرانقلابیون. انقلابیون کسانی هستند که با این شاخص‌ها خود را تطبیق می‌دهند و غیرانقلابیون کسانی هستند که از یک یا چند شاخص دوری کرده یا اینکه آن‌ها را نمی‌پذیرند.

انتهای پیام
captcha