طرح‌های دانش‌بنیان جهاددانشگاهی نیازمند حمایت مسئولان است
کد خبر: 4060134
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

طرح‌های دانش‌بنیان جهاددانشگاهی نیازمند حمایت مسئولان است

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند خدمات تخصصی ارزنده‌ای به استان ارائه دهد، گفت: نیاز است مسئولان استان حمایت‌های لازم را از این نهاد و فعالیت‌های دانش بنیان آن داشته باشند.

اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، هفتم خردادماه در دیدار با مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی علمی و فرهنگی موفق در کشور است که دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای توسعه است و در صورت ایجاد بستر و زمینه مناسب می‌تواند منشاء فعالیت‌های ارزشمندی در سطح جامعه شود.

وی افزود: مرکز خدمات تخصصی درمان سرطان برست، مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری و اصلاح نژاد دام سبک و سنگین از طرح‌هایی است که جزء برنامه‌های محوری جهاددانشگاهی در سطح کشور است و امکان ایجاد این مراکز در سطح استان کردستان نیز وجود دارد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: این نهاد در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال فعالیت‌های ذی قیمتی را انجام داده و تمام این فعالیت‌ها دانش بنیان بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این نهاد می‌تواند خدمات تخصصی ارزنده‌ای به استان ارائه دهد، یادآور شد: نیاز است مسئولان استان حمایت‌های لازم را از این نهاد و فعالیت‌های دانش بنیان آن داشته باشند.

حمیدرضا بیتا، مدیر اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان هم اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت‌های مناسب علمی است که توانسته خدمات تخصصی خوبی را در سطح جامعه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد بانه و مریوان همکاری لازم را با این نهاد انقلابی دارد، افزود: زمانی توسعه در یک جامعه به وجود می‌آید که فعالیت‌ها به سمت دانش بنیان برود، ضمن اینکه با بهره گرفتن از توانایی و دانش فنی جهاددانشگاهی می‌توان پروژه‌های خوبی را در استان شروع کرد.

بیتا با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در استان، یادآور شد: امروزه ناباروری یکی شایع ترین مباحث پزشکی است و در همین راستا ما همکاری لازم را با جهاددانشگاهی کردستان در خصوص راه‌اندازی این مرکز انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha