خواهرخواندگی بین کرمان و شهرهای لبنان ایجاد شود
کد خبر: 4057175
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
استاندار کرمان پیشنهاد کرد

خواهرخواندگی بین کرمان و شهرهای لبنان ایجاد شود

استاندار کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است، پیشنهاد می‌کنم بین کرمان و یکی از شهرهای لبنان یک خواهر خواندگی ایجاد شود.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در دیدار با وزیر فرهنگ لبنان با بیان اینکه محبت مردم کرمان به سید مقاومت مثال زدنی است و بخش عمده این محبت به کرمان نیز به علت مجاهدت‌های سردار سلیمانی است؛ به انتخابات لبنان اشاره کرد و گفت: امیداورم انتخابات به خوبی برگزار شود.

فداکار تصریح کرد: با توجه به اینکه کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است پیشنهاد می‌کنم بین کرمان و یکی از شهرهای لبنان یک خواهر خواندگی ایجاد شود.

استاندار کرمان ادامه داد: جریان مقاومت مایه افتخار اسلام و نقش آن در نابودی جریان تکفیری غیر قابل انکار است. حضور جبهه مقاومت بازدارندگی بزرگی در برابر دشمن ایجاد کرده است و کرمان به طور ویژه به مقاومت و سید مقاومت افتخار می‌کند.

محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در کرمان و زیارت مزار شهید سلیمانی، گفت: این سرزمین پرورش دهنده قامت و شخصیتی ارزشمند است که با ظلم مبارزه می‌کرد.

وی ادامه داد: لبنان امروز در وضعیت عزتمندی و سرافرازی است و این مرحله را در طول تاریخ چند هزار ساله لبنان نداشتیم. تجاوز صهیونیست‌ها بدترین اتفاق در تاریخ لبنان بود اما به لطف خدا و حسن تدبیر برادرانمان این محاربه به شکل دیگری تبدیل شد.

وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به شکل‌گیری غده سرطانی اسرائیل و تجاوز به لبنان، گفت: مقاومت اسلامی برای مبارزه با دشمن صهیونیستی تاسیس شد و به‌تدریج آن را رو به افول برد و دشمن را زمین‌گیر کرد.

محمد وسام المرتضی با بیان اینکه دشمن از جریان مقاومت وحشت دارد و این فضل شهید سلیمانی است که تمام عناصر قدرت و قوت را گرد آورد، افزود: حرکت محاصره و فشار اقتصادی دشمن برای مردم لبنان چیزی جز انتقام گیری از مردم لبنان نبود و از سوی دیگر برای جدا کردن نیروهای مردمی از مقاومت یک جنگ روانی و رسانه‌ای شروع کردند که شکست خوردند زیرا آنچه سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی و شهدا پایه‌ریزی کردند تزلزل ناپذیر است.

وی با بیان اینکه مردم لبنان پایبند به ارزش‌ها و هوشیار هستند، افزود: رأی خود را به لحاظ معنوی و مجازی به عنوان وفاداری به مقاومت اعلام و به عنوان نماینده دو جریان بزرگ لبنان و کابینه لبنان سپاسگزاری خود از شهید سلیمانی را ابراز می‌کنم.

انتهای پیام
captcha