اصل اصلاح پرداخت یارانه‌ها در راستای عدالت است
کد خبر: 4056681
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

اصل اصلاح پرداخت یارانه‌ها در راستای عدالت است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس به اقدام اخیر دولت در اصلاح پرداخت یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اقدام دولت در مورد اصلاح پرداخت یارانه‌ها با هدف ارائه یارانه‌ها به صورت مستقیم به مردم و حذف دلالان و رانت‌ها انجام شده و اصل این اقدام در راستای عدالت است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 23 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: غایت دستورات و تعالیم دینی دستیابی به کمال و قله‌های معنویت است که اگر آن را تحصیل نکنیم هرچقدر در دنیا به مال و مقام دست یابیم، در نهایت برای ما سودی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید در پی کسب معنویت باشیم، افزود: مسیری دنیوی باید ما را به تعالی رساند که این مسئله مورد توجه دین اسلام است لذا باید تلاش کنیم در حد لازم معیشت و رفاه را که نیاز رسیدن به مراتب معنوی است برای خود و جامعه به دست آوریم.

آیت‌الله دژکام با یادآوری دستورات دین در خصوص کسب رزق حلال بیان کرد: کسی که برای تأمین زندگی خود و خانواده مصداق مجاهد در راه خداست و این یکی از همان مراتب معنوی است که باید مرتباً مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تجربه زندگی الگوهای جامعه بشری نشان داده است که باید در مسیر معنویت برای کسب موفقیت گام برداریم، به حدیثی از امام علی(ع) در این رابطه اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند که در مسیر انسانیت برای تقوا و اطاعت از خدای متعال باید تلاش پیگیر داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم مراقبه در زندگی انسان، مراقبه را دو نوع فردی و اجتماعی دانست و افزود: چارچوب مراقبه اجتماعی را باید به جدیت در جامعه دنبال کنیم و در این چارچوب هم باید گاهی مراقب رفتار دولت باشیم که در قانون اساسی ذکر شده است.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه مراقبه اجتماعی دولت و مردم باید دو طرفه باشد، گفت: گاهی مردم باید حواسشان باشد که دولت چه می‌کند و گاهی دولت باید مراقب رفتار مردم باشد و گاهی هم قشری از مردم مراقب رفتار قشر دیگر باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت رعایت عدالت در رفتار مدیران و مسئولان تأکید کرد و افزود: در رفتار مدیران باید شاهد عدالت باشیم و هر اقدامی که دولت می‌کند ما به عنوان رأی دهنگان به دولت باید اگر اقدامی عادلانه است از آن حمایت کنیم.

وی به اقدام اخیر دولت در اصلاح پرداخت یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اقدام دولت در مورد اصلاح پرداخت یارانه‌ها با هدف ارائه یارانه‌ها به صورت مستقیم به مردم و حذف دلالان و رانت‌ها انجام شده و اصل این اقدام در راستای عدالت است و مجریان و مدیران میانی باید طرح در اقدام بعدی باید درست اجرا کنند.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: کلیت این طرح که تازه آغاز شده است و اگر در رده‌های میانی خراب نشود در راستای این است که دولت پول را به مردمی که حقشان است و نیاز دارند برسانند و مردم باید در اجرای درست طرح مراقبه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در این خصوص اشاره و تصریح کرد: رئیس‌جمهور امروز گفته است که حاضر است آبرویش را برای مصلحت کشور بدهد و این دلسوزی نباید نادیده گرفته شود. ایشان کارهای لازم را همان ابتدای ریاست‌جمهوری خود به مرحله اجرا درآورده است و امروز برای حل اقتصاد کشور با جدیت به میدان آمده و در راستای عدالت وارد عمل شده است.

وی با تأکید بر اینکه به عنوان مردم باید انصاف به خرج دهیم، گفت: اغنیا نسبت به فقرا رحم کنند البته تاکنون در خصوص حمایت از نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی در استان فارس اقداماتی خوبی انجام شده است که بحمد اله فارس در امورات خیر پیشتاز است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه هنوز برخی از افراد یارانه دریافت نکرده‌اند، افزود: برای کمک به افرادی که یارانه آن‌ها حذف شده است و برای کسب یارانه خود زمانی پیگیری می‌کنند در این مدت تا وصل شدن یارانه آن‌ها باید اغنیا به حمایت از نیازمندان بپردازند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه در کشورمان تلاش می‌شود تا تولید ثروت با توزیع ثروت با انصاف به انجام برسد، گفت: باید تلاش کنیم در عرصه جنگ اقتصادی با مدیریت درست پیش برویم و ادامه دادن اصلاح اقتصادی باید با صبر پیش برود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی تصریح کرد: هر مدیری برای رسیدن این طرح به هدف نهایی باید تلاش مجدانه در پیش بگیرد و قطار اقتصادی روی دور بیفتد و حاصل زحمات و صبر مردم در انقلاب اسلامی به نتیجه مطلوب و خشنودی برسد.

انتهای پیام
captcha