ایجاد ۳۲۰ هزار شغل توسط دانش بنیان‌ها در کشور
کد خبر: 4056210
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

ایجاد ۳۲۰ هزار شغل توسط دانش بنیان‌ها در کشور

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان در مجموع توانسته‌اند برای ۳۲۰ هزار نفر در سراسر کشور شغل ایجاد کنند که نشان از توان این شرکت‌ها دارد.

ایجاد 320 هزار شغل توسط دانش بنیان‌ها در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، علی خیرالدین، معاون وزیر علوم، عصر روز گذشته، 20 اردیبهشت در مراسم قدردانی از استادان دانشگاه سمنان که به صورت ویدئو کنفرانسی به میزبانی سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به زمینه‌های تحقق شعار سال، گفت: توجه به بعد اشتغال‌زایی دانش‌بنیان‌ها در رأس اولویت‌های ما است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع که شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور توانستند ۶۵ هزار شغل ایجاد کنند اظهار کرد: این خود نشان از توان بالای دانش فنی و شرکت‌های دانش بنیان ما در زمینه‌های مختلف اقتصادی است.

خیرالدین با تأکید بر اینکه در مجموع ۳۲۰ هزار شغل توسط دانش‌بنیان‌ها در کشور ایجاد شده یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های دانش بنیان در کشور داریم که مثال بارز آن وجود ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور است.

وی ادامه داد: سه پردیس فناوری و نوآوری با هدف حمایت از دانش بنیان‌ها در کشور فعال است که بر این اساس هم اکنون ۲۲۴ مرکز رشد فعالیت دارد که به نوعی شتاب دهنده امور دانش بنیان‌هاست.

معاون وزیر علوم با تأکید بر اینکه ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور در مجموع در سراسر کشور فعالیت دارند و ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه اشتغال دانش‌بنیان و تحقق شعار سال محسوب می‌شوند یادآور شد: در کشور شش هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال است.

به گفته وی؛ بهره‌گیری از این شرکت‌ها در راستای اشتغال و تولید از مهمترین اولویت‌هاست.

انتهای پیام
captcha