انجام 3000 بازدید بهداشتی از مساجد و اماکن متبرکه فارس
کد خبر: 4055832
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

انجام 3000 بازدید بهداشتی از مساجد و اماکن متبرکه فارس

طبق اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در طول یک ماه مبارک رمضان سه هزار و ۲۲۹ بازدید بهداشتی از مساجد و اماکن متبرکه با تاکید بر فاصله‌گذاری، بهداشت فردی و عمومی در برگزاری مراسم در استان فارس انجام شد.

عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 19 اردیبهشت از انجام بیش از ۲۷ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در راستای حفظ سلامت روزه‌داران و هم‌استانی‌ها در ماه مبارک رمضان، برنامه کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به همت واحد سلامت محیط دانشگاه عوم پزشکی شیراز انجام شد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف تشدید کنترل، نظارت و بازرسی مستمر از مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه، آش و حلیم پزی‌ها و رستوران‌ها، کبابی‌ها، قنادی‌ها و نانوایی‌ها در قالب تیم‌های بازرسی در ساعات اداری و غیر اداری و ایام تعطیل از ابتدای ماه رمضان انجام شد.

رضائیان‌زاده اظهار کرد: در این مدت از سه هزار و ۶۲۰ واحد شیرینی فروشی، قنادی، عرضه آش و حلیم و محل‌های تهیه و فروش زولبیا و بامیه همچنین ۲۴ هزار و ۱۴۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید شد.

وی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان، ۱۹ هزار و ۱۷۰ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی شامل تست روغن، دما، پی اچ، یدسنجی، شوری سنجی و ارزیابی بار آلودگی سطوح در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با تلاش بازرسان بهداشت محیط انجام شد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در همین مدت سه هزار و ۲۲۹ بازدید بهداشتی از مساجد و اماکن متبرکه با تاکید بر فاصله‌گذاری، بهداشت فردی و عمومی در برگزاری مراسم انجام شد.

رضائیان‌زاده گفت: در بازرسی‌های ماه رمضان امسال، ۸۴ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و امکنه عمومی متخلف تعطیل یک هزار و ۱۲۱ مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآور شد: در راستای حفظ سلامت روزه‌داران، دو هزار و ۱۸۸ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، ۳۶ هزار و ۳۴۳ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و دو هزار و ۴۹۷ مورد بازدید مشترک به همراه نمایندگان سایر ارگان‌ها انجام شد و ۱۹ هزار و ۶۱۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف نیز معدوم شده است.

انتهای پیام
captcha