خدمت به مردم پاسداشت شهداست
کد خبر: 4055747
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

خدمت به مردم پاسداشت شهداست

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه بزرگ‌ترین پاسداشت شهید خدمت و کار کردن برای مردم است، اظهار کرد: فرهنگ شهادت، هزینه کردن از خود است.

حجت‌الاسلام علی سرلک، عضو هیئت علمی دانشگاه تهرانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علی سرلک، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، امروز، ۱۹ اردیبهشت در یادواره شهدای جاویدالاثر استان لرستان که به همت ستاد کنگره ملی شهدای لرستان و شهرداری خرم‌آباد در سالن همایش‌های بانک صادرات خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا از تمام سختی‌ها و مشکلات عبور کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهدا انسان‌هایی بودند که از تعلقات دنیوی‌های خود رسته‌اند و باید به یاد آنها حال خودمان را خوب کنیم، افزود: به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شهدا در قهقهه مستانه‌شان عند ربهم یرزقون هستند.

سرلک با بیان اینکه شهدا نیازی به ما ندارند و ما در حیات به آنان نیاز داریم، گفت: با تأسی به هویت و فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌توانیم متوجه شویم چند روز دنیا ما را به کدام بی‌راهه نکشاند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه شهدا فهمیدند اگر خرج خدا نشوند هدر رفتند، افزود: بشریت در زندگی با دو جریان نور و ظلمت مواجه است که شهدا با نثار جان خود به آن درک رسیده‌اند که باید در جریان نور و حق باشند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان در طول زندگی خود تمام کارها را با مقصدی به نام رضای خدا هماهنگ کردند و فهمیدند باید چه‌کار کنند، اظهار کرد: شهدا به این مقام رسیده بودند که مهم این است، زندگی را به حیات طیبه تبدیل کنند.

سرلک با اشاره به اینکه قرآن می‌گوید ما به برخی‌ها نور دادیم و شهدا مثل به کسانی هستند که از نور الهی بهره‌مند شدند، بیان کرد: ویژگی اهل نور این است که دنبال دستاورد نیستند و از جان خود گذشتند و این جلسه ستایش از کسانی است که وجودشان را برای خدا وسط گذاشتند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه شهید پنجره گشوده رو به شهادت است، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم با عطر و بوی شهادت عجین بوده و خیابان‌های خرم‌آباد اجساد پیکرهای به حقیقت یافته شهدا را تشییع می‌کردند و بعد از تشییع شهدا دل‌ها به هم پیوند می‌خورد چراکه شهید دل‌ها را به هم وصل می‌کند.

وی بهترین پاسداشت شهید را خدمت و کار کردن برای مردم دانست و با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا از کوتاهی‌هایی بگذرند، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کردن از خود است.

حجت‌الاسلام سرلک با اشاره به اینکه کنگره شهدا جایی است که رانت‌خواران و مفسدان از آن می‌ترسند، گفت: ما کارهای عقب‌مانده زیادی داریم اما کارهای بزرگی هم انجام شده است، اما اگر کسی از خود گذشت و هزینه‌کرد نام او را در تومار شهدا می‌نویسند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه شهدای گمنام در جمع شهدا رودست ندارند چراکه از قبر معین هم گذشتند و مادران این شهدا چشم به راه فرزندان‌شان هستند، اظهار کرد: هیچ فشاری نتوانست شهدا را از میدان خارج کند از طرفی در وقت انس با خدا هیچ چیز حواس آنها را پرت نکرد.

انتهای پیام
captcha