فعالیت جهادگران در مناطق محروم صرفاً اقدامات عمرانی نباشد
کد خبر: 4055462
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

فعالیت جهادگران در مناطق محروم صرفاً اقدامات عمرانی نباشد

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت پیوست فرهنگی در پروژه‌ها گفت: حضور جهادگران در مناطق محروم صرفاً برای اقدامات عمرانی و خدماتی نباشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 18 اردیبهشت در رزمایش جهادگران فاطمی ناحیه بسیج جهرم با اشاره به تأثیر اقدامات گروه‌های جهادی گفت: سؤالی که مطرح می‌شود این است نقش گروه‌های جهادی فعال بسیج که جهاد سازندگی را دنبال می‌کنند، صرفاً یک کار عمرانی یا یک کار خدماتی است یا فراتر از آن را انجام می‌دهند.

وی افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب به قضیه بسیج سازندگی صرفاً منحصر در یک فعالیت عمرانی که مثلاً خانه‌ای برای کسی ساخته شود یا مرمتی در مدرسه‌ای انجام شود، نبوده و نیست البته این کاری است که به برکت حرکت گروه‌های جهادی انجام می‌شود و فایده فراوان هم دارد و همه باید قدردان باشند اما نیت خدایی در این کار باعث ایجاد نشاطی می‌شود که کار جهادی اولاً به جوانانی می‌‍دهد که خود وارد این عرصه می‌شوند و در ثانی به مردم می‌دهد که این‌ها دست کمک برای ما هستند. چنین نشاطی را در کمتر جایی می‌‎توان پیدا کرد.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: ممکن است کارهای عمرانی را شرکت‌های عمرانی هم انجام دهند اما در فضای اجتماعی نشاط را نمی‌بینیم در حالی که در کار گروه‌های جهادی نشاط ملموس است.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به آیه 3 سوره مائده «تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى» گفت: فرهنگ و روحیه تعاون و همیاری را جز با همین کار گروه‌های جهادی در جامعه نمی‌توانیم رواج دهیم بنابراین کاری که انجام می‌شود از نگاه تأثیرگذاری بر روحیه اجتماعی بسیار موضوع ارزشمندی است. از طرف دیگر در ضمن همین تلاش‌هایی که جوانان انجام می‌دهند نیروها و مدیران جدید را شناسایی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در 40 سال گذشته از انقلاب عموماً نیروهای ارزشی در همین فعالیت‌های جهادی و بسیجی شناخته شده‌اند و جوانانی که این جوهر توانمندی و نیت ارزشمند خدایی را دارند باید در عرصه فعالیت‌های اجتماعی به میدان بیاوریم، بنابراین شناسایی نیروهای نسل بعدی در همین فضا قابل انجام است که از این جهت هم نقش جهاد سازندگی نقش ویژه‌ای است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود اشاره‌ای به آسیبی که ممکن است برای برخی به وجود بیاید کردند و فرمودند جوانان پای کار، نیت خود را فقط کار برای رضای خدا قرار دهند و روی حل مسائل و مشکلات تمرکز کنند و مبادا به فکر ایجاد سابقه و به فکر مسئولیت‌های بالا تر باشند. نیت برای خدا که باشد خدای متعال هم دنیا هم آخرت به شما می‌دهد اما اگر نیت ما خراب شد ولو اینکه از نظر ظاهری کسی به جایی برسد، ارزش ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: صحنه‌های امتحان می‌گذرد و تمام می‌شود و خوشا به حال کسی که با نیت خالص، جهادی که عبادت است را انجام می‌دهد و به نتیجه برسد.

وی از همگان به خصوص گروه‌های دانشجویی، فرهنگی و حوزوی که در این فعالیت‌های جهادی حضور دارند، خواست بر روی بحث پیوست فرهنگی کارها بسیار دقت کنند و افزود: حضور جهادگران در یک روستا صرفا یک حضور کار عمرانی و خدماتی نباشد. رهبر انقلاب فرمود همه پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد لذا جهادگران باید این مسیر را باز کنند که هر فعالیت در جمهوری اسلامی با چه اهداف فرهنگی همراه شود تا ما به نتایج مناسب برسیم در این راستا امیدوارم که بحث نقشه مهندسی فرهنگی کشور و نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس مدنظر همه گروه‌های جهادی قرار گیرد.

آیت‌الله دژکام خطاب به گروه‌های جهادی گفت: این مسیر را تعریف کنید، مسلماً کار نکرده زیادی در جمهوری اسلامی داریم تا به مرزی برسیم که رهبر معظم انقلاب فرمود تمدن نوین اسلامی شکل گیرد. در تمام این مسیر بسیجیان باید صف‌شکن باشند و گام‌های اول را بردارند تا بقیه از آن‌ها یاد بگیرند و ادارات و مراکز دولتی پشت سر بسیجی‌ها به آن سمت حرکت کنند.

انتهای پیام
captcha