خدمت‌رسانی 1200 نفر در رزمایش «جهادگران فاطمی» در شیراز
کد خبر: 4055378
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

خدمت‌رسانی 1200 نفر در رزمایش «جهادگران فاطمی» در شیراز

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز از اجرای رزمایش «جهادگران فاطمی» همزمان با سراسر کشور توسط یک هزار و 200 نفر از بسیجیان این ناحیه از سپاه در شیراز خبر داد و گفت: این تعداد افراد در قالب 60 گروه جهادی به مدت 10 روز در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

 مجید علیپور، فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز به گزارش ایکنا از فارس، مجید علیپور، فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز امروز، 18 اردیبهشت در جمع خبرنگاران از آغاز رزمایش «جهادگران فاطمی» از امروز به همت بسیجیان این ناحیه در شیراز خبر داد و گفت:  این رزمایش همزمان با سراسر کشور و به مناسبت سالروز تأُسیس بسیج سازندگی به مدت 10 روز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با فراخوان گروه‌های جهادی و اعلام عرصه‌هایی که در این مدت امکان فعالیت برایشان می‌تواند فراهم باشد، به اجرای این رزمایش ورود کرد، افزود: در این راستا بیش از ۶۰ گروه جهادی اعلام همکاری کردند که در این دهه در این رزمایش با حضور در محلات و روستاهای حاشیه شهر شیراز در موضوعات مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند.

علیپور با تصریح بیش از ۱۲۰۰ نفر از بسیجیان جهادگر این ناحیه در ۲۰۰ برنامه کار خودشان را شروع می‌کنند، افزود: جهادگران در موضوعات پزشکی با اعزام گروه‌های درمانی مختلف به مناطق محروم کار درمان و ویزیت بیماران را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی در قالب تعمیر و مرمت منازل محرومین و همچنین مشاوره‌های مختلف در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و بهداشت از دیگر فعالیت جهادگران در این رزمایش خواهد بود، اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی توسط گروه‌های جهادی و با مشارکت سپاه در طی این دهه انجام خواهد شد.

توزیع جهیزیه، برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سطح حوزه استحفاظی، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا خصوصا خانواده‌های جهادگر، تشویق و ترغیب به واکسیناسیون عمومی و کمک و تسهیل به این امر مهم، حضور جهادگران در مصلی نماز جمعه، برپایی میز خدمت با حضور مسئولان در محلات مختلف با همکاری بسیج ادارات و گروه‌های فعال جهادی و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، از دیگر مواردی بود که وی به آن‌ها اشاره کرد.

علیپور، ایجاد گروه‌های جهادی در مجموعه بسیج و گروه‌های خدمت‌رسان را با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حلقه واسطی فی مابین حاکمیت و مردم دانست و گفت: با اعتمادی که مردم به این گروه‌ها و بسیجیان دارند، شاهد ارائه خدمات قابل توجهی به اقشار محروم هستیم به تعبیری می‌توان گفت بارهای بزرگی در سطح کلان کشور توسط این گروه‌های جهادی از دوش مسئولان برداشته شده است.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز با اشاره به شیوع بیماری کرونا و خدمات بسیجیان طی دو سه سال اخیر اظهار کرد: در همین چند سال گذشته اگر حضور و فعالیت و خدمت گروه‌های جهادی خصوصا در بحث کرونا و کمک به معیشت مردم نبود، با بحران‌ها و چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شدیم اما به برکت حضور و فعالیت همین جهادگران شرایط  طور دیگری رقم خورد و ما در کشوری که با همه مشکلات و تحریم‌ها و کمبودها روبه‌رو بودیم، با انگیزه و عمل گروه‌های جهادی موفق شدیم که موانع بسیاری را جلو راه مردم و مسئولان نظام برداریم.

وی با بیان اینکه این یک دهه هم معرفی این عرصه‌ها است، از مسئولان درخواست کرد تا از ظرفیت بی‌نظیر ایجاد شده در بدنه نیروهای ارزشی غافل نباشند.

علیپور افزود: امیدواریم خیران گرانقدر هم که همواره کمک‌ها و پشتیبانی‌هایشان زمینه‌ساز خدمت بیشتر به مردم فراهم شده است، همچنان این مسیر را ادامه دهند تا با وحدت یکدیگر بتوانیم خدمت‌رسانی به مردم را ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha