وجود بیش از ۴ هزار هیئت علمی در دانشگاه پیام نور
کد خبر: 4055316
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

وجود بیش از ۴ هزار هیئت علمی در دانشگاه پیام نور

سرپرست دفتر نظارت دانشگاه پیام نور گفت: امروزه بیش از ۴۰۰ مرکز و واحد در سراسر کشور و بیش از چهار هزار هیئت علمی و ۱۲ هزار کارمند مشغول فعالیت هستند که به برکت انقلاب اسلامی بوده و تولد یافته این نظام است.

علی شجاعی‌فر، سرپرست دفتر نظارت دانشگاه پیام نور به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی شجاعی‌فر، سرپرست دفتر نظارت دانشگاه پیام نور ‌17 اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی که در انقلاب اسلامی رشد کرده و فعالیت خود را در نظام اسلامی استمرار دارد و توسعه پیدا کرده امروزه بیش از ۴۰۰ مرکز و واحد در سراسر کشور و بیش از چهار هزار هیئت علمی و ۱۲ هزار کارمند مشغول فعالیت هستند که به برکت انقلاب اسلامی بوده و تولد یافته این نظام است.

وی افزود: دانشگاهی که تولد و رویش یافته انقلاب است نیاز دارد در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود و فلسفه وجود خود را نشان دهد.

شجاعی‌فر بیان کرد: امروزه در دانشگاه پیام نور یک نیاز در حوزه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و دانش بنیان داریم که امسال مقام معظم رهبری شعار سال را بر اساس آن قرار دادند و ما باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان، عمل دانش بنیان و ایجاد بستر برای اشتغال‌زایی حرکت کنیم که وظیفه ذاتی دانشگاه پیام نور و اعضای هیات علمی و کارمندان است.

وی ادامه داد: دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی باید پتانسیل‌هایی داشته باشد، مقام معظم رهبری نقشه راهی در بیانیه گام دوم برای ما ترسیم کردند و اخلاق، معنویت و مباحث علمی که باید در این مسیر در جریان باشد و انتظار و مطالبه ایشان است را در دانشگاه‌هایی که رویش انقلاب هستند برآورده سازیم.

سرپرست دفتر نظارت دانشگاه پیام نور تصریح کرد: جهت حرکت ما باید به سمتی باشد که بتوانیم با هدف‌گذاری دانشگاه را به نتیجه برسانیم و هدف‌گذاری نیز در چارچوب الگوی بیانیه گام دوم رهبری بسیار حائز اهمیت است که دانشگاه بتواند وظیفه ذاتی خود را انجام دهد.

وی گفت: مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها بسترساز جهاد تبیین هستند و جهاد تبیین در حوزه اخلاقی، مهارتی و روش‌شناسی الزاماتی دارد و وظیفه و کارکرد دانشگاه در حوزه راهبرد و روش‌سازی در جهاد تبیین اهمیت دارد.

شجاعی‌فر عنوان کرد: نسل جوانی که به امانت در اختیار ما قرار گرفته باید بتوانیم راهبردهای نظام را به خوبی برای آن‌ها تعیین کنیم و امروز فضای دنیا با رشد و پیشرفت تکنولوژی ما را به سمت جهاد تبیین می‌برد، جهاد تبیین یعنی مبارزه و در حوزه اندیشه و تفکر به مبارزه نیاز داریم که نقش دانشگاه‌ها در زمینه روشنگری بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: تعامل بین روسای دانشگاه و نهاد مقام معظم رهبری و استفاده از بسیج اساتید، بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی در حوزه تبیین بسیار مهم بوده و دانشگاه‌ها و به،خصوص پیام نور امروزه به عنوان اولین خاکریز نظام برای تبیین استفاده شود و اگر از این امر غافل شویم آینده با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

سرپرست دفتر نظارت دانشگاه پیام‌ نور اضافه کرد: همراه با جهاد تبیین عمل به بیانیه گام دوم اهمیت دارد و در این مسیر باید به جوانان اعتماد کرد و کادرسازی انجام شود از مطالبات ما از ریاست جدید این دانشگاه نیز همین موضوع است.

انتهای پیام
captcha