اجرای رزمایش «خدمت بی‌منت» در استان قزوین
کد خبر: 4055263
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

اجرای رزمایش «خدمت بی‌منت» در استان قزوین

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان قزوین گفت: با هشتگ خدمت بی‌منت ۱۰ روز در خدمت جهادگران هستیم و تلاش می‌کنیم خدمات آنان را به نمایش بگذاریم؛ رزمایش جهادگران فاطمی از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت شامل ۴۶۰ برنامه توسط پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت، بسیج اقشار و متخصصین در تمامی ادارات و نهادها برگزار خواهد شد.

رزمایش «خدمت بی‌منت»

به گزارش ایکنا از قزوین، امیرعلی حسینیانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان قزوین اظهار کرد: وقتی مجلس وقت تصمیم گرفت وزارت جهاد را با وزارت سازندگی ادغام کند دی ماه سال ۷۹ تنها ۵۰ گروه جهادی در کشور فعالیت داشتند و مقام معظم رهبری دستور تشکیل نهادی برای انسجام این گروه‌ها را صادر کردند. این مولود به سرپرستی سپاه و بسیج مستضعفین در کنار مردم است و امروز سامانه اطلس جهادی تدوین شده که همه به آن دسترسی دارند.

وی افزود: با هشتگ خدمت بی‌منت ۱۰ روز در خدمت جهادگران هستیم و تلاش می‌کنیم خدمات آنان را به نمایش بگذاریم؛ رزمایش جهادگران فاطمی از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت شامل ۴۶۰ برنامه توسط پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت، بسیج اقشار و متخصصین در تمامی ادارات و نهادها برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: این رزمایش در این دهه در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود و هر روز را به یک شهرستان اختصاص داده‌ایم بنابراین همه شهرهای استان در اجرای این برنامه مشارکت خواهند داشت.

وی اشاره کرد: مناطق مستعد خدمت‌رسانی استان شناسایی شده است که در حوزه آب شرب پنج مجتمع روستایی با ۹۶ روستا آب‌رسانی خواهد شد، همچنین به برخی از روستاها به‌صورت تکی آبرسانی خواهد شد که در مجموع آبرسانی به ۱۴۷ روستا در دستور کار قرار دارد که این پروژه‌ها شامل خط انتقال آب، شبکه آب داخلی روستا و تصفیه‌خانه است.

حسینیانی بیان کرد: در پروژه آب کشاورزی بهسازی قنوات و احداث خط انتقال آب در دستور کار قرار دارد همچنین بازسازی و ساخت مدارس، تعریض راه روستایی و احداث راه بین مزارع و آسفالت راه‌های روستایی در دستور کار جهادگران قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در کشور احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است که سهم استان قزوین از این تعداد ۱۰۰۰ واحد است برای همین ۲ پروژه ۱۰۰ واحدی به امضا رسیده که در فاز نخست ۵۰ واحد در حال اجراست و تا چهار ماه آینده تحویل ولی نعمتان کمیته امداد خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان قزوین مطرح کرد: در حوزه ساخت مراکز و پایگاه‌های بهداشتی علاوه بر بازسازی، احداث چند مرکز نیز در دستور کار قرار دارد که ازجمله آن‌ها می‌توانیم به پروژه مرکز دیالیز ۲۵ تختخوابی تاکستان و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در شهرک مینودر قزوین اشاره کنیم.

وی ادامه داد: جهادگران بسیج سازندگی مأموریت‌های بر زمین مانده را انجام می‌دهند و هرجا که برای پیمانکار صرفه اقتصادی نداشته باشد حضور پیدا می‌کنند بر همین اساس ۳۷۵ پروژه عمرانی، آبرسانی و بهداشتی و ۲۰۰ پروژه مسکن برای استان در نظر گرفته که با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی خواهند شد.

حسینیانی مطرح کرد: برای پروژه مخازن آب شرب تفاهم‌نامه ۳۰ ماهه منعقد شده و بقیه پروژه‌ها تا پایان ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید برای اجرای پروژه‌های جهادی ۴۵۰۰ نفر جهادگر مشغول به کار خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان قزوین بیان کرد: به واسطه پنل‌های خورشیدی ۱۲۰۰ پروژه جهاد روشنایی به سپاه استان گزارش شده است که ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی کم‌بهره به خانواده‌ها اعطا خواهد شد و دولت تا ۲۰ سال آینده برق تولید شده این پنل‌ها را خریداری خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha