آغاز رزمایش «جهادگران فاطمی» در فارس
کد خبر: 4055200
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

آغاز رزمایش «جهادگران فاطمی» در فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس از آغاز رزمایش «جهادگران فاطمی» از امروز و در بیست و دومین سالروز تأسیس این سازمان به مدت 10 روز در استان خبر داد و گفت: آب‌رسانی به 372 روستای استان فارس با محوریت جهادگران آغاز شده است.

اسماعیل قزل‌سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزل‌سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان بسیج رسانه استان برگزار شد، با یادآوری اینکه ۱۷ اردیبهشت ماه امسال، بیست و دومین سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است، گفت: به مناسبت این روز و با هدف خدمت‌رسانی هدفمند به مردم در مناطق محروم، بسیج سازندگی ویژه برنامه‌هایی را در استان فارس با هم‌فکری مجموعه‌های مختلف طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه رزمایش بزرگ «جهادگران فاطمی» مهم‌ترین برنامه ما طی این ایام است، افزود: این رزمایش از امروز آغاز شده و تا ۲۶ اردیبهشت به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

قزل‌سفلی به ماهیت و فلسفه وجودی بسیج سازندگی اشاره و بیان کرد: ماهیت و فلسفه وجودی بسیج سازندگی ساماندهی، سازماندهی و ایجاد بستر برای حضور نیروهای داوطلب و جوان برای خدمت‌رسانی به مردم است که در این بستر محور فعالیت‌ها گروه‌های جهادی هستند.

وی با بیان اینکه در دل بسیج سازندگی دو مجموعه شورهای جهادی و مجمع جهادگران استان فارس شکل گرفته است، یادآور شد: این مجموعه برای ساماندهی و بسترسازی گروه‌های جهادی به وجود آمده است. همچنین برای حمایت و پشتیبانی هدفمند از گروه‌های جهادی، قرارگاه‌های عملیات جهادی در سه شکل قرارگاه عملیات جهادی جغرافیایی، قرارگاه پهنه‌ای، قرارگاه جهادی  شهرستانی و محله محور شکل گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اظهار کرد: قرارگاه عملیات جهادی سلامت، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، فنی و عمرانی، اجتماعی با تأکید بر آسیب‌های اجتماعی از جمله قرارگاه‌های عملیات جهادی موضوعی هستند که تاکنون شکل گرفته‌اند.

وی بیان کرد: قرارگاه‌های عملیات جهادی دانش‌آموزی برای پشتیبانی و حمایت از گروه‌های جهادی دانش‌آموزی در حوزه طلاب، دانشجویی، اصناف، ورزشکاران برخی از قرارگاه‌های عملیات جهادی قشری هستند که در این چند ماه اخیر سازماندهی شدند.

قزل‌سفلی ادامه داد: قرارگاه‌های عملیات جهادی با این هدف شکل گرفته‌اند که بتوانند هم بستر فعالیت برای گروه‌های جهادی را به صورت هدفمند فراهم کنند و هم حمایت و پشتیبانی هدفمندتری از گروه‌های جهادی داشته باشند که در نهایت خدمت‌رسانی گسترده‌تری به مردم انجام شود تا نقطه‌ای نباشد که جهادگران در آن حضور نداشته باشند.

فعالیت 4 هزار گروه جهادی در فارس

وی با تصریح اینکه در این ۲۲ سال گروه‌های جهادی هم به لحاظ کمی و نیز کیفی به تکامل و بلوغ خوبی رسیده‌اند، اظهار کرد: بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور و بیش از ۴ هزار گروه جهادی در استان فارس مشغول فعالیت در عرصه‌های مختلف هستند.

قزل‌سفلی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان با محوریت گروه‌های جهادی برای آب‌رسانی به روستاهای محروم استان خبر داد و گفت: طی این تفاهم‌نامه آب‌رسانی به ۳۷۲ روستا آغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس، ساخت مسکن برای مدد جویان کمیته امداد را از دیگر برنامه‌های عمرانی گروه‌های جهادی دانست و افزود: چند ماهی است که فعالیت در این زمینه آغاز شده و هدف‌گذاری آن ساخت مسکن برای ۳۲۰۸ مددجو است که تا به حال ۳۰۰ مورد از آن با کمک جهادگران شکل گرفته است.

 وی، لایروبی قنوات، کمک به مرمت و بازسازی مدارس، خانه‌های بهداشت، عرصه‌های فرهنگی و تربیتی، ورود به مباحث اجتماعی با تأکید بر آسیب‌های اجتماعی با  ارائه خدمات مشاوره‌ای، درمان اعتیاد، کمک به ازدواج آسان، در حوزه اقتصاد و اشتغال نیز با ارائه خدمات مهارت‌آموزی، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک اشتغالزا، در عرصه بهداشت و سلامت با ارائه خدمات پزشکی، عرصه علمی و آموزشی و تحصیلی با ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان کم بضاعت، همچنین ارائه خدمات در عرصه‌های کشاورزی، دامپزشکی و استمرار خدمات مؤمنانه و دنبال کردن نقشه پیشرفت روستاها را از جمله دیگر برنامه‌های گروه‌های جهادی در این هفته اعلام کرد.

 قزل‌سفلی با یادآوری اینکه خدمت‌رسانی تخصصی قشری نیز از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است، ادامه داد:  حقوقدانان جهادی در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیر عمد و میز مشاوره حقوقی به مردم در مساجد تلاش می‌کنند، فرهنگیان در حوزه جهاد آموزشی و  کارمندان جهادی با برپایی میزهای خدمت در نقاط مختلف با حضور مسئولان، اصناف با انجام تأسیسات ساختمانی، تعمیر لوازم خانگی، دانش‌آموزان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی همه در این هفته وارد کار جهادی می‌شوند که نشان دهند با روحیه جهادی می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

اعلام آمادگی بیش از ۱۱۲۳ گروه جهادی 

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس تصریح کرد: با گذشت زمان در این ۲۲ سال تلاش شده است که فرهنگ جهادی در اقشار و موضوعات مختلف گسترده شود تا هر کسی در هر جایی بتواند به مردم خدمت کند و جهاد سازندگی بستر آن را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه رزمایش جهادگران فاطمی برای ۷۰۰ گروه جهادی طراحی شده بود اما تا امروز بیش از ۱۱۲۳ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی اعلام آمادگی کرده است، گفت: بیش از ۲۱ هزار نفر برای  این ۱۰ روز اعلام آمادگی کردند و وارد صحنه می‌شوند. همچنین پیش‌بینی داشتیم ۱۱۰۰ برنامه شکل بگیرد اما تا امروز ۲۲۲۹ برنامه از طرف نیروهای جهادی معرفی شده است که در این ۱۰ روز انجام بگیرد.

قزل‌سفلی بر ضرورت پشتیبانی مالی دولت و دستگاه‌های اجرایی از گروه‌های جهادی بیش از گذشته تأکید کرد و گفت: جهادگران همیشه پای کار هستند و یکی از مصادیق جهادگران، خبرنگاران هستند که همیشه در هر شرایطی با درآمدهای کم، با نبرد یا شفافیت در جنگ روایت‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند؛ همچنین مطالبه‌گری مسائل مردم از مسئولان مصداق بارز کار  جهادی است که خبرنگاران انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در پایان گفت: در این ۱۰ روز علاوه بر رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح پروژه‌های عمرانی و اشتغال، برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی و رسانه، رونمایی از نشریه منهای نفت، اجرای پویش ١٠٠٠ زندگی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی است.

انتهای پیام
captcha