نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی استان کردستان در حلبچه عراق برپا شد
کد خبر: 4055149
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی استان کردستان در حلبچه عراق برپا شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از حضور فعال و پررنگ صنعتگران کردستانی در نخستین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی- صنایع‌دستی استان حلبچه عراق خبر داد.

نمایشگاه صنایع دستی در حلبچه عراق

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: در این نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی ۸۰ هنرمند صنایع‌دستی ایران از پنج استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان و ایلام در کنار هنرمندان استان حلبچه، در معرض نمایش گذاشته شده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را گسترش روابط هنری و بازرگانی دو کشور ایران و عراق، ذکر کرد و افزود: امید است با گسترش و تقویت اشتراکات فرهنگی، هنری، اجتماعی و تعاملات جامعه هنرمندان ایران و عراق، شاهد رشد و توسعه این صنعت در کشور باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان حاضر در نمایشگاه در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چوبی، زیورآلات سنتی، سفالگری، سبدبافی، معرق، فلز و نقاشی روی سفال به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از 15 اردیبهشت‌ماه در حلبچه عراق یادآور شد: آثار هنرمندان صنایع‌دستی کردستان در قالب ۲۰ غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، که ۵ غرفه آن به محصولات صنایع‌دستی هورامان و ۱۵ غرفه دیگر نیز به صنایع‌دستی سایر مناطق استان اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha