آیین‌نامه طرح رتبه‌بندی معلمان تدوین شده است
کد خبر: 4054899
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

آیین‌نامه طرح رتبه‌بندی معلمان تدوین شده است

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه رتبه‌بندی به دستور کار مجلس شورای اسلامی رسیده اما هنوز محقق و عملی نشده است، گفت: آیین‌نامه این طرح تدوین شده است و مجلس روی این طرح تأکید و توجه جدی دارد.

دیدار با وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کردستان، محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در نشست صمیمی جمعی از فرهنگیان استان با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در حال حاضر در ساختار وزارت آموزش و پرورش، هیچ کردستانی نداریم، لذا باید بکارگیری نیروهای اهل سنت و کردستانی در این وزارتخانه در دستور کار دولت باشد، چراکه بعد از ۴۴ سال گذر از انقلاب، این انتظار بی‌جایی نیست.

وی با بیان اینکه بکارگیری نیروهای اهل سنت در وزارتخانه‌ها به ویژه در وزارت آموزش و پرورش باید در قالب قانون انجام شود، افزود: رئیس جمهور به این مهم متعهد است اما انتظار داریم در بدنه هیئت وزیران و وزارتخانه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

فتحی با اشاره به اینکه لایحه رتبه بندی به دستور کار مجلس شورای اسلامی رسیده اما هنوز محقق و عملی نشده است، افزود: آیین نامه این طرح تدوین شده است و مجلس روی این طرح تأکید و توجه جدی دارد.

وی افزود: دولت باید آیین‌نامه جامع و کاملی را برای این طرح تعریف کند و با وجود منابع محدود، امیدواریم معلمان در قالب این طرح به جایگاه واقعی خود برسند.

شیوا قاسمی پور، نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: معلمان در شرایط شیوع کرونا با وجود سختی کار تدریس در فضای مجازی، هیچگاه از تلاش باز نماندند و این مهم قابل تقدیر خواهد بود.

وی مشکلات معیشتی معلمان را از مشکلات اساسی معلمان دانست و افزود: اقدامات خوبی در کمیسیون آموزش مجلس انجام شده که طرح ساماندهی نیروهای انسانی قبل از سال ۱۳۹۱ و طرح رتبه‌بندی معلمان از جمله این اقدامات بوده است‌.

قاسمی‌پور با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان در گذشته راکد مانده بود که به منظور احیای جایگاه معلمان این طرح بار دیگر در سطح کشور احیا شد، یادآور شد: امیدواریم با عملی شدن طرح رتبه بندی معلمان، شرایط  معیشتی و وضعیت رفاهی این قشر نیز بهبود یابد.

انتهای پیام
captcha