برپایی نمایشگاه صنایع دستی کردستان در شهر حلبچه عراق
کد خبر: 4054697
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

برپایی نمایشگاه صنایع دستی کردستان در شهر حلبچه عراق

معاون صنا‌یع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از برپایی نمایشگاه صنایع دستی کردستان برای نخستین بار در شهر حلبچه عراق خبر داد.

صنایع دستی کردستان

فرهاد حامدی، معاون صنا‌یع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 13 اردیبهشت‌ماه از برپایی نمایشگاه صنایع دستی کردستان برای نخستین بار در شهر حلبچه عراق خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه از ۱۵ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳ روز در شهر حلبچه عراق برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 20 غرفه برای صنعت‌گران استان کردستان در نظر گرفته شده است، افزود: ۵ غرفه از این تعداد به محصولات صنایع‌دستی هورامان و ۱۵ غرفه نیز به صنایع‌دستی مناطق مختلف استان اختصاص دارد.

معاون صنا‌یع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی استان و ساماندهی بیمه آنها ارتقا بخشیم.

وی یادآود شد: ساماندهی و راه‌اندازی مجتمع تولیدی صنایع‌دستی تایله (طالقانی) با بیش از 120 نفر اشتغال مستقیم و راه‌اندازی «مرکز خلاق صنایع‌دستی» با همکاری سازمان جهانی توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) با هدف توسعه و ایجاد دوهزار نفر شغل در این حوزه از جمله برنامه‌های در دست اجرای اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سال‌جاری خواهد بود.

انتهای پیام
captcha