آغاز یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده‌های سپاه
کد خبر: 4054575
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳

آغاز یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده‌های سپاه

مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه از آغاز یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان پاسداران سپاه همزمان با شامگاه عید فطر خبر داد.

 مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده‌های سپاهحجت‌الاسلام کاظم زنگنه، مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده‌های سپاه، بیان کرد: قرآن کریم مونسی است که در شرایط عادی و نیز در بحران‌ها و سختی‌های زندگی، می‌تواند بهترین همراه انسان باشد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص ترویج معارف قرآن، گفت: سپاه با برنامه‌های ویژه تحت عنوان نهضت قرآنی تلاش کرده در این خصوص ورود کند و اثرگذار باشد. در این راستا سپاه مسابقات قرآن کریم را در سه سطح همسران، دختران و پسران پاسداران سپاه برگزار می‌کند و امسال یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را مانند سالهای گذشته برگزار کرد.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه اظهار کرد: مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی مسابقات قرآن کریم در سال گذشته برگزار شده اما مرحله نهایی آن به دلیل ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم برگزاری مسابقات نهایی قرآن کریم در اسفند، به اردیبهشت سال جاری موکول شد.

آغاز رقابت 1000 متسابق در مسابقات سراسری سپاه

زنگنه بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ هزار و ۲۶۷ نفر در مسابقات مقدماتی قرآن کریم سپاه شرکت کردند و بعد از رقابت، ۷۹۰۲ به مرحله نیمه نهایی و برترین‌ها به تعداد 1000 نفر به مرحله کشوری سپاه راه یافتند.

وی در تشریح رشته‌های این دوره از مسابقات گفت: این افراد در رشته‌های حفظ ۱۰و ۲۰ جزء و حفظ کل، تحقیق، ترتیل، مفاهیم و اذان 13 لغایت 15 اردیبهشت ماه به رقابت خواهند پرداختند.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه افزود: افتتاحیه این دوره از مسابقات 13 اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در هتل امامت با سخنرانی حجت الاسلام قرائتی و اختتامیه آن 15 اردیبهشت ماه در حرم مطهر رضوی در تالار قدس و با سخنرانی سردار سلامی فرمانده کل سپاه برگزار خواهد شد.

زنگنه با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه در سه سطر همسران و فرزندان دختر و پسر بالای 16 سال با حضور داوران و اساتید ممتاز کشوری و بین المللی برگزار می شود، افزود: در هر رشته از نفرات اول تا سوم تجلیل می شوند.

وی اظهار کرد: سازمان فرهنگی در چند سرفصل فعالیت‌هایی را برای خود معین کرده است، اولین سرفصل، سرفصل معنویت‌افزایی است که عبارتند از آموزش حضوری و غیرحضوری قرآن کریم، آموزش احکام، ترویج و آشنایی با سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت، ترویج و انس با معارف اسلامی و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه بیان کرد: سرفصل دوم، بحث انقلابی‌گری و انقلابی ماندن است که در این حوزه بصیرت‌افزایی خانواده‌ها، آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس و تفکر بسیجی و ولایت‌مداری است.

زنگنه سرفصل دیگر را سبک زندگی اسلامی برشمرد و افزود: در این سرفصل ترویج ازدواج آسان ایجاد شده که در این خصوص هسته‌های خودجوش ازدواج در سراسر کشور تشکیل شده است، فرزندآوری، مهارت‌های تربیت فرزند، مهارت‌های ارتباط زوجین، حمایت و پشتیبانی از مراکز مشاوره شمیم برای خانواده و حمایت از شهرک‌های سازمانی و تملیکی سپاه  از دیگر سرفصل‌های سبک زندگی اسلامی است.

وی گفت: سرفصل دیگری که در ماموریت ماست، مصونیت بخشی از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است که در این حوزه ارتقاء سواد رسانه‌ای برای خانواده، حمایت و پشتیبانی از سایت‌های مرجع با موضوع خانواده و حمایت و نشر مجله «آشنا» در نظر گرفته شده است.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه اظهار کرد: سلامت جسمی و اوقات فراغت، برگزاری کلاس‌های آموزشی ورزشی،  برگزاری جشنواره‌های فرهنگی-ورزشی، برگزاری جشنواره فرهنگی-هنری شمیم برای همسران و فرزندان پاسدار، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی از جمله برنامه‌های این سازمان است.

زنگنه برگزاری اردوی راهیان نور، برپایی کارگاه‌های مهارت‌آموزی و ارتقای دانش مورد نیاز خانواده، برگزاری دوره مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای و تحصیلی، برگزاری دوره‌های تربیت مربی و حمایت از نخبگان در رشته‌های مختلف را از دیگر سرفصل‌های این سازمان بیان کرد.

انتهای پیام
captcha