تقویت دین و اخلاق در افراد موجب ایجاد آرامش در جامعه می‌شود
کد خبر: 4053945
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

تقویت دین و اخلاق در افراد موجب ایجاد آرامش در جامعه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تأثیر انس با قرآن گفت: تقویت سلاح دین و اخلاق در افراد، علاوه بر آرامش فردی، آرامش دیگران را نیز در پی دارد و تأسی به قرآن کریم، چنین آثاری به همراه خواهد داشت.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 10 اردیبهشت در آیین اختتامیه نخستین دوره طرح ختم قرآن کریم کارکنان حفاظت فیزیکی دانشگاه، گفت: تقویت سلاح دین و اخلاق در افراد، علاوه بر آرامش فردی، آرامش دیگران را نیز در پی دارد و تأسی به قرآن کریم، چنین آثاری به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: تاثیر معنوی قرائت قرآن چنان است که خداوند متعال از پیامبر رحمت(ص) که دارنده این معجزه است نیز می‌خواهد که بر این امر مبادرت داشته باشد.

حسینی با اشاره به آیات و روایات که نفس کشیدن و خواب روزه‌داران در ماه مبارک رمضان را عبادت و خواندن یک آیه قرآن در ماه مبارک رمضان را برابر با ختم قرآن دانسته‌اند، گفت: توسعه اقدامات معنوی نظیر ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان موجب افزایش اعتبار و ارتقای مجموعه دانشگاه می‌شود.

پژمان نعمت‌اللهی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین، استقلال و آزادی کشور را مدیون تلاش امام راحل(ره) و شهدا دانست و گفت: این طرح با مشارکت ۳۲۸ نفر به صورت مجازی برگزار شد و آمارها نشان می‌دهد که در طی برگزاری، روزانه دو بار ختم معنوی قرآن انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه این فرهنگ در واحدهای مختلف دانشگاه و دیگر سازمان‌ها، این اقدام در سال‌های آینده نیز ادامه یابد و افراد بسیاری در این طرح معنوی سهیم باشند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از کارکنان حفاظت فیزیکی شرکت‌کننده در این دوره معنوی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha