تمام مدیران باید در برگزاری یادواره‌های شهدا همکاری کنند
کد خبر: 4052770
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

تمام مدیران باید در برگزاری یادواره‌های شهدا همکاری کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با بیان اینکه نگاه دولت، نگاهی فرهنگی است، گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای، در مباحث برگزاری یادواره های مختلف شهدا، تمام‌قد حمایت کرده و در زمینه پاسداشت شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.

نشست برنامه‌ریزی کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر سراسر کشوربه گزارش ایکنا از فارس، جعفر طاهری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز امروز، 6 اردیبهشت در نشست برنامه‌ریزی کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر سراسر کشور گفت: در سال‌های اخیر اهتمام به مسائل شهدا به واسطه کم توجهی دولت قبل آنگونه که شایسته بوده انجام نشده است و فعالیت‌ها عمدتاً به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفته است، اما دولت فعلی، دولتی انقلابی و باورمند است که شعائر و ارزش‌های انقلاب اسلامی را احیا خواهد کرد.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام، عشایر را ذخائر انقلاب نامید و افزود: انقلاب اسلامی ظرفیت عشایر را به درستی شناخته و حقوق تضییع شده عشایر در رژیم منحوس پهلوی را به آنان بازگردانده است.

طاهری تصریح کرد: عزیزان خادم‌الشهدایی تلاش دارند در قالب یادواره‌ها نام و خاطره شهدای عشایر را زنده نگه دارد داشته و شأن والای آنان را از گذارند ما وظیفه داریم با همه توان و ظرفیت خود را در به کار گیریم تا شاهد یادمانی در خور شأن شهدای گرانقدر عشایر و معرفی هرچه بهتر آنان باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار در ادامه افزود: نگاه دولت، نگاهی فرهنگی است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در شرایط فعلی و با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای، در مباحث برگزاری یادواره های مختلف شهدا، تمام‌قد حمایت کرده و در زمینه پاسداشت شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه یادواره‌ها باید محفلی برای تبیین راه و سیره شهدا قرار گیرد تا نسل حاضر بتوانند با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند، تصریح کرد: دلاوری، حق‌طلبی، شجاعت مثال‌زدنی، ظلم‌‍ستیزی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز عشایر به عنوان ذخائر انقلاب به شمار می‌رود.

طاهری در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهیده زن انقلاب بانو باختر بیگلری، از عشایر شهرستان لار، تاکید کرد: همه ما در آگاهی‌بخشی و معرفی درخور شأن شهدا قصور داشته‌ایم و از صدا وسیمای مرکز فارس، شهرداری شیراز  و تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان انتظار می‌رود در زمینه آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و تبلیغ این کنگره بزرگ ملی، از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره گیرند چرا که بنا بر تاکیدات استاندار فارس، عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری این رویداد ملی ارزیابی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha