رونمایی از طرح جهاد فناوری شهید فخری‌زاده در شهرکرد
کد خبر: 4052586
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

رونمایی از طرح جهاد فناوری شهید فخری‌زاده در شهرکرد

آیین رونمایی از طرح جهاد فناوری شهید فخری‌زاده و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

تفاهم نامه سپاه و پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه قمربنی هاشم(ع)، در راستای تحقق شعار سال و تحقق سند اعتلای بسیج و نقشه بسیج علمی کشور، آیین ابلاغ برنامه‌های اجرایی 1401 بسیج و طرح جهاد فناوری شهید فخری‌زاده و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و پارک علم و فناوری استان برای مهارت‌آموزی 10هزار نفر از بسیجیان استان، روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سرهنگ محمدجواد تجویدی، مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در این آیین گفت: اصل تفاهم‌نامه برای حمایت مادی و معنوی از اختراع، ایده و خلاقیت بسیجیان است و در هر نقطه‌ای از استان چهارمحال و بختیاری، پایگاه‌های مقاومت بسیج برای ثبت‌نام متقاضیان آماده هستند.

تجویدی افزود: چهار رشته دانش‌بنیان، استارت آپ، ثبت اختراع و امکان‌سنجی طرح و همچنین تشکیل تیم‌ها و هسته‌های فناور، زمینه‌ای برای بروز و ظهور شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان می‌‌شود.

در ادامه، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در این مراسم گفت: در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به‌عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» با تفاهم‌نامه همکاری مجموعه علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با پارک علم و فناوری به دنبال این هستیم که هر پایگاه یک مجموعه دانش‌بنیان و یک سنگر علمی داشته باشد.

سردار اکبری با اشاره به برگزاری کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه به 1250 نفر از بسیجیان به مدت 10هزار ساعت آموزش داده می‌شود که این طرح در نوع خود در بین استان‌های کشور بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: این طرح جهادی به نام شهید بزرگوار «شهید فخری‌زاده» مزین است و به‌عنوان یک طرح نوین در چهارمحال و بختیاری قابل تعمیم به استان‌های دیگر است که در راستای تحقق شعار سال و هم در بحث علم و فناوری یکی از ضرورت‌ها و نیازهای اصلی کشور می‌باشد.

اکبری تصریح کرد: بسیجیان و نخبگان و مخترعان در استان تلاش‌های ارزشمندی داشتند که مجموعه پارک علم و فناوری استان نیز قول حمایت دادند و امیدواریم از برکات حضور ریاست محترم جمهوری به چهارمحال و بختیاری هم بتوانیم برای رشد و نمو خلاقیت‌های علمی و فناورانه در استان پشتیبانی بگیریم.

در ادامه، اسماعیل پیرعلی، رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: با توجه به شعار سال و وظایفی که ما در حوزه پارک علم و فناوری داریم، در جهت تحقق شعار باید از اقشار و لایه‌های مختلف اجتماع در جهت توانمندسازی و فرهنگ دانش‌بنیان و کارآفرینی حمایت کنیم.

پیرعلی افزود: از آنجا که پایگاه‌های مقاومت بسیج از لحاظ تعداد و نفوذی که در همه اقشار جامعه دارند، در دورترین نقاط استان هم می‌توانند کمک کنند، در قالب طرح فناوری این تفاهم‌نامه امضا شد تا هم شناسایی و هم سازماندهی باشد و هم بتوانیم در قالب این طرح برگزاری ایده‌شوهایی داشته باشیم و افراد نخبه و صاحب ایده را شناسایی کنیم و آموزش دهیم و تحت عنوان حمایت از فناوری و نخبه‌پروری به مراکز رشد معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: دو هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه وجود دارد که یکی بحث فرهنگ‌سازی است و می‌تواند در شناسایی افراد نخبه و ایده‌محور کمک‌کننده باشد تا بتوانیم طرح‌هایی را که قابلیت تجاری‌سازی دارند و قابل نوآوری هستند و می‌توانند نمونه‌سازی کنند مورد حمایت قرار دهیم و در مرکز رشد و پارک علم و فناوری مستقر کنیم.

در این جلسه ضمن ابلاغ برنامه‌های اجرایی بسیج علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) از طرح جهاد فناوری شهید فخری‌زاده رونمایی شد و تفاهم‌نامه همکاری میان سپاه استان و پارک علم و فناوری به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha