آزادی ۱۴ زندانی بدهکار مالی در لرستان
کد خبر: 4052512
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

آزادی ۱۴ زندانی بدهکار مالی در لرستان

در آیینی ۱۴ زندانی بدهکارمالی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) لرستان از حبس آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

آزادی ۱۴ زندانی بدهکار مالی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به مناسبت ماه مبارک رمضان امروز، پنجم اردیبهشت در آیینی ۱۴ زندانی بدهکار مالی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان لرستان از حبس آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

عبدالمجید کشوری، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان در این آیین، گفت: در مرحله اول آزادی زندانیان بدهکار مالی امروز ۱۴ نفر آزاد شدند و تا پایان ماه مبارک رمضان این تعداد به ۵۰ نفر خواهد رسید.

وی افزود: بدهی این افراد دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که دو میلیارد ریال آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تأمین شد.

همچنین، حامد ویسکرمی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان لرستان در این مراسم، گفت: با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۳۳۰ بسته معیشتی برای خانواده‌های زندانیان در سطح استان لرستان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه سیاست‌ حبس‌زدایی یکی از سساست‌های جدی حاکمیت و آزادسازی زندانیان مصداق احسان، انفاق و نیکوکاری است، اضافه کرد: در قرآن کریم نیز یکصد مرتبه به مسئله احسان، انفاق و نیکوکاری اشاره شده است.

ویسکرمی اظهار کرد: مردم ما همواره در مسائل و مشکلات پای کار هستند و هر وقت نیاز به حضور و مشارکت آنها بوده با تمام وجود به میدان آمده‌اند، حضور مردم در  حوادث و اتفاقاتی همچون سیل، زلزله و اپیدمی کرونا گواه این مطلب است و در مسئله آزادسازی زندانیان نیز وضع به همین منوال ست.

وی به وظایف اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اشاره کرد و ادامه داد: محرومیت‌زدایی از مهمترین اولویت‌ها و رویکردهای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است و یکی از موضوعاتی که در همین راستا به آن توجه شده است، مسئله آزادی زندانیان است.

مسئول ستاد اجرایی فرمان امام در لرستان افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان زندان‌ها منعقد کرده است، نسبت به آزادی زندانی‌های محکوم جرایم عمد و غیرعمد تا سقف ۴۰ میلیون تومان اقدام خواهد کرد و امیدوارم  با این اقدام شمار زندانیان استان را کمتر و آنها را به آغوش گرم خانواده بازگردانیم.

 

انتهای پیام
captcha