تولید مبتنی بر اشتغال‌آفرینی در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 4052090
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

تولید مبتنی بر اشتغال‌آفرینی در جامعه نهادینه شود

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان با اشاره به اینکه باید کوشش کنیم با رویکردهای دانش‌بنیان و علمی و کاربردی، تولید مبتنی بر اشتغال‌آفرینی را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: برای تحقق شعار سال باید به‌صورت روش‌مند و با برنامه حرکت کنیم و برنامه‌ها براساس کارهای علمی و کارشناسی، پیش بروند.

علی نظری، رئیس سازمان بسیج اساتید لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج اساتید استان لرستان با موضوع تلاش برای تحقق شعار سال که امروز، چهارم اردیبهشت در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تحقق شعار سال، یک نقش اثرگذار و مهم است، گفت: براساس اینکه موضوع اقتصاد مبتنی بر دانش‌بنیان از جمله موضوعات مهم شعار سال محسوب می‌شود نقش دانشگاه‌ها در تقویت مباحث مرتبط با دانش‌بنیان و ارائه راهکارهای علمی، کاربردی و عملیاتی برای کاستن از نظام مسائل جامعه، یک نقش بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه همه در هر جایگاهی که هستیم باید کوشش کنیم شعار سال، محقق شود و هیچ‌کدام حق هیچ‌گونه کوتاهی برای تحقق شعار سال نداریم، افزود: برای تحقق شعار سال باید به‌صورت روش‌مند و با برنامه حرکت کنیم و برنامه‌ها براساس کارهای علمی و کارشناسی، پیش بروند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان با بیان اینکه هرگونه اقدامی که انجام می‌دهیم در مسیر شعار سال باید مبتنی بر آگاهی‌ها و دانش روز باشد و از هرگونه تصمیمات احساسی و شتاب‌زده باید پرهیز کرد، ادامه داد: در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت استان و همچنین بخش‌های علوم انسانی باید فعالیت‌ها برای تحقق شعار سال کاملاً براساس دانش‌بنیان، انجام بشوند.

سرپرست دانشگاه لرستان اضافه کرد: از بخش‌های مهم تحقق شعار سال این است که نظام تولید تقویت شود؛ تولیدی که منجر به اشتغال‌آفرینی بشود و کاملاً برپایه دانش روز و دانش‌بنیان باشد و نظام دانشگاهی نیز وظیفه دارد در این مسیر، به کمک نظام تولید بیاید.

نظری با اشاره به اینکه بیکاری از جمله مهمترین مشکلات و چالش‌های اقتصادی جامعه است؛ پس باید کوشش کنیم با رویکردهای دانش‌بنیان و علمی و کاربردی، تولید مبتنی بر اشتغال‌آفرینی را در جامعه نهادینه کنیم، افزود: در بخش‌های علوم انسانی و اجتماعی هم باید با رویکرد مسئله‌محوری، تلاش کرد نقش‌آفرینی علمی و کاربردی نظام دانشگاهی برای کاهش مشکلات را افزایش داد.

در ادامه این نشست، علی ویسکرمی، جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز سازمان بسیج اساتید با رویکرد کاری شناسایی مشکلات جامعه و تلاش علمی و کاربردی برای کاستن از مشکلات تشکیل شده‌اند.

وی افزود: سازمان بسیج اساتید استان لرستان تلاش کرده است با تشکیل و فعالیت هیئت‌های مختلف اندیشه‌ورز متناسب با مشکلات و ظرفیت‌های استان لرستان، از ظرفیت نخبگانی استان لرستان برای ارائه راهکارهای علمی و کاربردی در جهت کاهش نظام مسائل استان لرستان، استفاده کند.

جانشین بسیج اساتید استان لرستان اضافه کرد: متناسب با شعار امسال که «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است، هیئت اندیشه‌ورز در سازمان بسیج اساتید استان لرستان تشکیل شده است که با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی نظام دانشگاهی استان، حداکثر تلاش خود را خواهد کرد تا با ارائه راهکارهای دانش‌بنیان، تولید، کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی در استان، گسترش یابد.

در پایان اعضای حاضر در نشست، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در راستای کارآمدترسازی هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاهی در راستای تحقق شعار سال، بیان کردند.

انتهای پیام
captcha