کیفیت‌بخشی به خدمات آموزشی؛ مهم‌ترین رویکرد خادمان نظام تعلیم و تربیت
کد خبر: 4052070
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

کیفیت‌بخشی به خدمات آموزشی؛ مهم‌ترین رویکرد خادمان نظام تعلیم و تربیت

سرپرست آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: ریل‌گذاری، شتاب‌بخشی و کیفیت‌بخشی به حرکت آموزش و پرورش استان بر صراط سند تحول بنیادین در گام دوم انقلاب مهم‌ترین رویکرد خادمان نظام تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب است.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، سرپرست آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در جمع معاونان، رؤسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان که در محل نماز‌خانه این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول بنیادی ریل‌گذار تربیت نسل سالم، صادق و انقلابی بوده و شش زیر نظام تحولی در آن ظرفیتی است که باید برای تحقق سند به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه در تهیه و تنظیم سند تحول در نظام تعلیم و تربیت سال‌ها فکر شده و اندیشمندان و صاحب‌نظران بسیاری در امر تعلیم و تربیت در تدوین آن مشارکت داشته‌اند، افزود: در ادوار گذشته برای این مهم تلاش شد، اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب با آنچه که باید باشد کاملا فاصله داریم، استقرار و اجرای سند بنیادین و سیاست‌های آن در خراسان‌جنوبی نیازمند عزم راسخ و مشارکت همه ارکان تعلیم و تربیت است.

سرپرست آموزش‌ و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله نهاد خانواده در تحقق سند تحول، تصریح کرد: کار جهادی و جهاد تبیین دو اولویت مهم حوزه‌های ستاد و اجرایی آموزش و پرورش استان در استقرار و اجرای سند تحول به‌شمار می‌روند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی عزم جهادی در راستای استقرار نظام عادلانه آموزش و پرورش و کیفیت‌بخشی به خدمات آموزشی و تربیتی را از دیگر وظایف خادمان نظام تعلیم و تربیت استان از صف تا ستاد دانست و بیان کرد: اگر قرار است سند تحول بنیادین اجرا شود باید در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت و در مدارس توسط مدیران و معلمان تبیین شده و  اجرایی شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به استخراج و 25 تحولی از زیر نظامات سند تحول در خراسان‌جنوبی، بیان کرد: توانمندسازی معلم و توجه به کرامت معلم که نقش پیامبرگونه خود را در جامعه و در مدرسه اجرا کند از ساحت‌های سند تحول است، و لازم است در کنار تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی، سایر مشوق‌ها نیز  مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به ایام شهادت حضرت علی(ع) و لیالی قدر، گفت: حضرت علی(ع) مظهر جمال و جلال خداوند است و اگر در طی مسیر کمال به این دو صفت امیرالمؤمنین و پیشوای متقیان، توأمان توجه کنیم از صراط مستقیم ولایت خارج نشده و موفق به فتح قله‌های کامل و سعادت می شویم.

موسوی‌نژاد بر همراهی علم با عمل در کلام حضرت علی(ع) تأکید کرد و با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین در این رابطه، اظهار کرد: علم با عمل همراه است و هرکس عالم باشد عمل مى‌کند. علم، عمل را فرا مى‌خواند اگر اجابت کرد و آمد، علم مى‌ماند و الا کوچ مى‌کند.

انتهای پیام
captcha