برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) در خلخال
کد خبر: 4051974
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) در خلخال

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های خلخال و کوثر، گفت: مراسم عزاداری و سینه‌زنی به مناسبت شهادت امام علی(ع) با حضور عزاداران روزه‌دار در امامزاده سیددانیال برگزار شد.

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) در خلخالبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدسعید رحمانی، رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های خلخال و کوثر، سوم اردیبهشت‌ماه، در مراسم عزادارای شهادت امام علی(ع) در خلخال، اظهار کرد: همزمان با ۲۱ ماه رمضان سالروز شهادت حضرت علی(ع)، مردم شریف شهرستان خلخال، روستای گورانسراب و خانقاه سادات با راه‌اندازی دسته‌جات سینه‌زنی و عزاداری در سوگ شهادت مظلومانه حضرت علی(ع) در آستان مقدس امامزاده سیددانیال(ع)  به عزاداری پرداختند.

وی بیان کرد: شهرستان خلخال  همیشه زبانزد محبت و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت معروف بوده و امروز نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) دسته‌جات عزاداری در مسیر عزاداری سنتی خلخال از مرکز شهر و روستاهای اطراف به سمت امامزاده سیددانیال کرده و به عزاداری پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در ادامه گفت: اینک که در شب‌های پر برکت قدر، خداوند بزرگ را شاکریم که بار دیگر توفیق عبادت و بندگی و بهره گیری از معنویات خوان گسترده الهی را نصیب ما فرموده و با یاد بزرگ مرد تاریخ بشریت حضرت امیرالمومنین علی(ع)، زیر باران رحمت لیله القدر می‌ایستیم تا جان‌هایمان تطهیر شود تا شاید به مضمون قدر که می‌گویند از هزار ماه برتر است دست یابیم گرچه ما را بر عظمت و شناسایی آن راهی نیست.

از برنامه‌های برگزار شده می‌توان به قرائت قرآن توسط استاد محمد اسمعیلی، سخنرانی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده و مداحی کربلایی رضا شهبازی اشاره کرد.

گفتنی است؛ با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل، امام جمعه و فرماندار شهرستان کوثر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های خلخال و کوثر، مراسم شب قدر و عزاداری شهادت حضرت علی(ع)در مسجد جامع کیوی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha