پاسخگویی شفاف به مردم به معنای توجیه‌گری نیست
کد خبر: 4051631
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

پاسخگویی شفاف به مردم به معنای توجیه‌گری نیست

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پرهیز از خودمحوری و ریاست‌طلبی را از ویژگی‌های حکمرانی در نظام اسلامی بیان کرد و گفت: در چنین نظامی پاسخگویی شفاف به مردم به معنای توجیه‌گری نیست.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز، دوم اردیبهشت در جمع نمازگزاران شهرک گلستان شیراز برخی از ویژگی‌های حکمرانی اسلامی را برشمرد و گفت: یکی از ویژگی‌های حکمرانی اسلامی اجرای عدالت است و مردم انتظار تحقق این مسئله را دارند.

وی با تأکید بر اینکه پاسخگویی مدیران نیز به معنای توجیه کردن امور نیست بلکه آنها باید به‌صورت شفاف به حل مشکلات مردم بپردازند، پرهیز از ریاست‌طلبی و سیاسی کاری‌های بیهوده، عدم خودمحوری و بهره‌گیری از مشورت دلسوزان را از دیگر ویژگی‌های حکمرانی اسلامی برشمرد که تمام مدیران باید بدان توجه کنند و گفت: در چنین نظامی پاسخگویی شفاف به مردم به معنای توجیه‌گری نیست.

عزیزی با اشاره به ضرورت تحقق دینداری در جامعه اسلامی، بیان کرد: تجلی دین در امور اجتماع همان چارچوب‌های عملی مورد تأکید انبیا و ائمه(ع) است که به تمام موارد مذکور در سخنان این بزرگان اشاره شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در دو سال گذشته نیز گفت: مجلس در این مدت قوانین بسیار خوبی همچون جهش مسکن، رفع تحریم‌ها، مجوزهای کسب و کار و... تصویب کرده که دولت نیز در مقام اجرا باید به اجرای قوانین سرعت داده و تلاش جدی‌تری داشته باشد.

وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه مجلس قانون جهش ساخت مسکن که پیشران اکثر شغل‌هاست را تصویب کرده و دولت را مکلف کرده است تا چهار میلیون مسکن متناسب با توان مردم در کشور بسازد.

عزیزی به آخرین اقدامات انجام شده در این راستا در استان نیز اشاره کرد و گفت: در استان فارس نیز کار آماده‌سازی زمین برای ۵۰ هزار واحد مسکن شروع شده که همه دستگاه‌ها باید در این کار بزرگ همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha