جهاددانشگاهی فارس؛ میزبان نیایشگران شب‌های قدر
کد خبر: 4051442
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

جهاددانشگاهی فارس؛ میزبان نیایشگران شب‌های قدر

همزمان با ماه مبارک رمضان، مراسم احیای شب‌های قدر بندگی به همت جهاددانشگاهی فارس در مجتمع آموزشی این نهاد برگزار می‌شود.

شب قدر، جهاددانشگاهی فارس، مراسم احیا به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان، مراسم احیای شب‌های قدر بندگی به همت جهاددانشگاهی فارس در مجتمع آموزشی این نهاد برگزار می‌شود. نخستین برنامه شب قدر مربوط به احیای شب 19 رمضان بود که این مراسم شب گذشته، 31 فروردین با حضور اعضای این نهاد و خانواده‌های آنان برگزار شد.

معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم با بیان اینکه شب‌های قدر بهترین فرصت برای استغفار و بازگشت به درگاه الهی است، گفت: هرچه گناه می‌کنیم به دلیل بی‌خبری است.

وی با تصریح اینکه خداوند مشتاق بازگشت بندگان گناهکارش است، آیات سوره عصر را یادآور شد و افزود: خداوند در این سوره به زمان قسم می‌خورد که انسان در خسران است و چقدر حیف است که ما زمان و عمر خویش را با گناه بگذارنیم.

سامانیان از اراده الهی در سرنوشت انسان‌ها سخن گفت و افزود: خداوند در دو جا به حال بندگانش می‌خندد؛ یکی زمانی که همه قدرت‌های دنیوی می‌خواهند بنده من را زمین بزنند اما من نمی‌خواهم و دیگری زمانی که همه دنیا جمع شده‌اند تا یک نفر را بالا ببرند اما من نمی‌خواهیم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: گناهکاران نزد خداوند اهمیت دارند و خداوند پذیرای توبه آنان است. امشب هم شب بخشش گناهان است و می‌توان از گناه استغفار کرد.

وی شدیدترین گناه را اول شرک و دوم ناامیدی از درگاه خداوند دانست و گفت: اگر از یأس و ناامیدی عبور کنیم به درجه ایمان خواهیم رسید. به همین دلیل ناامیدی یک گناه بزرگ محسوب می‌شود.

سامانیان با تأکید بر اینکه اراده خداوند تخلف‌ناپذیر است، گفت: اراده‌ای موفق است که در طول اراده خداوند باشد لذا باید تلاش کنیم تا اراده خود را در طول اراده خدا قرار دهیم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه اسلام تنها دینی است که به تفکر سفارش فراوان دارد، گفت: حتی در روایت‌ها آمده است که هنگام سحر ابتدا تفکر و بعد استغفار و بعد از آن نماز اقامه کنیم. این است که اسلام به عبادت همراه با تفکر سفارش دارد.

انتهای پیام
captcha