تدارک دانشگاه‌های فارس برای بزرگداشت روز قدس
کد خبر: 4050755
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

تدارک دانشگاه‌های فارس برای بزرگداشت روز قدس

ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی قدس در دانشگاه‌های استان فارس از سوی بسیج دانشجویی این استان اعلام شد.

سید مصطفی موسوی، مدیر فرهنگ‌سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمصطفی موسوی، مدیر فرهنگ‌سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، امروز، 30 فروردین در نشست مجازی با خبرنگاران در شیراز از تدارک دانشگاه‌های استان برای بزرگداشت روز جهانی قدس خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع قدس به خصوص در سال جاری که شاهد جنایت‌های آنان در مسجد الاقصی هستیم، ویژه‌برنامه‌های متعددی در سطح دانشگاه‌های استان تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم که آمریکا و متحدان غربی و عربی آن تلاش‌ها و نقشه‌های زیادی برای امنیت‌سازی برای رژیم صهیونیستی و تضعیف مقاومت اسلامی و منحرف کردن نگاه جوامع بین‌الملل از موضوع فلسطین دارند، به همین دلیل باید این مسئله به خوبی در برنامه‌های روز جهانی قدس تبیین شود.

موسوی با بیان اینکه این مسائل در رویکرد برنامه‌های امسال روز جهانی قدس لحاظ می‌شود، افزود: تشریح چرایی و فلسفه روز قدس، جایگاه فلسطین و مقاومت اسلامی در معادلات منطقه‌ای و پاسخگویی به شبهات و ابهامات در موضوع علت حمایت نظام جمهوری اسلامی از فلسطینی‌ها برای دانشجویان و تبیین چرایی شعار مرگ بر اسرائیل از جمله رویکردهای برنامه‌های امسال هستند که در سطح دانشگاه‌های استان اجرایی خواهند شد.

وی جریان‌شناسی منطقه و برجسته‌سازی نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در راهبری منطقه و جهان اسلام و ملل محروم علیه رژیم صهیونیستی و تقویت مقاومت اسلامی منطقه و برجسته‌سازی شجاعت و دلاوری ملت مقاوم فلسطین در عملیات‌های اجرایی بر ضد رژیم صهیونیستی در کنار بازتاب مظلومیت این ملت شریف و تحت سلطه را از دیگر رویکردهای محتوایی برنامه‌های روز قدس در دانشگاه‌های استان فارس اعلام کرد.

مدیر فرهنگ‌سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه بر لزوم اتحاد تشیع و تسنن و بیان مصادیق آن در جنگ سوریه و جبهه مقاومت تأکید کرد و گفت: تولید محتوا برای انتشار در فضای مجازی شامل طراحی پوستر، توزیع سیر نمایشگاهی پوستر و تراکت، تولید مقاله، جزوه، نشریه، کلیپ، نماهنگ، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، استیکر، عکس‌نوشته، فیلم کوتاه و... به‌مناسبت روز جهانی قدس در سطح دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

موسوی برپایی سلسله نشست‌های مجازی برای پاسخ به شبهات درباره فسلطین، مصاحبه و لایو اینستاگرامی با دانشجویان خارجی در موضوع روز قدس و بازتاب رسانه‌ای و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی و مقاله‌نویسی با همین موضوع را از دیگر برنامه‌های این روز در سطح دانشگاه‌های استان اعلام کرد.

وی از اعلام فراخوان ایده‌پردازی روز قدس در میان دانشجویان خبر داد و گفت: برگزاری مناظره و کرسی آزاداندیشی با موضوع فلسطین با حضور اساتید دانشگاه و حوزه، پویش عکس با موضوع فلسطین و شعارهای محوری و جذاب القدس، هی المحور، القدس لنا و کمپین با موضوعات مختلف مانند دعوت به تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی یا وقف برای قدس و غیره نیز از دیگر برنامه‌های دانشگاه‌های استان برای بزرگداشت روز جهانی قدس هستند.

انتهای پیام
captcha