راه حل مشکلات کشور از مسیر دانش می‌گذرد
کد خبر: 4050738
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

راه حل مشکلات کشور از مسیر دانش می‌گذرد

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) با بیان اینکه «تولید» کلیدواژه ماندگار رهبری است، گفت: امروز باور به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ مهم است چون حلقه واسط بین تولید و اشتغال‌زایی از مسیر دانش می‌گذرد.

سردار رفیعی فرمانده سپاه قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج)، در نشست با اهالی رسانه که عصر دوشنبه، ۲۹ فروردین در سالن شهید حسن‌پور سپاه ناحیه امام حسن(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مسائل خود را باید در فضای دینی و مهربانانه مطرح کنیم، رسانه باید با جامعه حرف بزند و این چیزی است در جهاد تبیین باید به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: امروز همه اهالی رسانه ضرورت جهاد تبیین را می‌دانند اما چه باید کنیم؟ جهاد و فرمان ولی خدا صادر شده و باید آن را عملی کنیم، حال باید بپرسیم که صحنه رزم جدید کجاست که باید در آن جهاد کنیم؟ حوزه جهاد تبیین حوزه فکر و اندیشه است و اگر در حوزه فکر و اندیشه جهاد کنیم ماندگار می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه بودند و به آنچه که گفتند عمل کردند؛ رهبر معظم انقلاب در دهه تثبیت انقلاب و حوادث سرنوشت‌ساز بودند و اینک در دهه چهارم انقلاب جهاد تبیین را ضروری می‌دانند.

وی اشاره کرد: در دهه‌های پیش با حمله آمریکا به افغانستان عده‌ای ترسیده بودند و می‌خواستند تسلیم شوند اما رهبر معظم انقلاب ایستادگی کردند، اگر آن روزها ترس عده‌ای را می‌پذیرفتیم امروز مانند امریکایی‌ها خوار بودیم.

رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب کامل است و تنها نقص آن این است که مقام معظم رهبری در بیان دستاوردها به دستاردهای «رهبری» اشاره نکردند. شهید سلیمانی سرباز تربیت یافته مقام معظم رهبری است که مانند رهبر از همه جز خودش سخن گفت.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب با تجربه ۳۰ ساله رهبری برای جهاد تبیین فرمان داده‌اند پس در این میدان باید دشمن خود را بشناسیم و تمام جهات را دیده‌بانی و چتر خود را بزرگ کنیم و اگر شما دستاوردهای انقلاب را روایت نکنید دشمنان وارونه روایت می‌کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) اشاره کرد: انقلاب دستاوردهای عظیمی دارد که در جهاد تبیین باید آن را بیان کنیم. در حال حاضر دشمنان انقلاب اسلامی را با حکومت پهلوی مقایسه می‌کنند و مدعی هستند، باید تبیین کنیم برای مثال باید بگوییم که چه کسی چشمه‌های آرارات را فروخت؟

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که شعارهای انقلاب کهنه نشده اما در برخی حوزه‌ها کوتاهی کردیم. غصه رهبری معیشت مردم است و مسئولان باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند. رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که به مقوله «تولید» اشاره داشتند و امسال شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال کارآفرین» را اعلام کردند‌.

رفیعی آتانی اشاره کرد: «تولید» کلیدواژه ماندگار رهبری است و امروز مشکلات کشور باید از مسیر دانش حل شود، امروز شرایط فراهم است البته باور به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ مهم است چون حلقه واسط بین تولید و اشتغال‌زایی، دانش است.

وی تصریح کرد: سپاه مأموریت‌های متعددی دارد، در حوزه دانش کسی را زیرسوال نمی‌بریم با باور به جوانان قدرت بازدارندگی را در قدرت دفاعی و موشکی ایجاد کرده‌ایم. با تولید موشک سراغ قدرت بازدارندگی رفتیم. با همین جوانان باید تولید و اشتغال را با حلقه وصل دانش‌بنیان عملی کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) اظهار کرد: عمر نظام سرمایه‌داری تمام شده است، در فلسفه زندگی در اوج و متصل به مبانی اهل بیت(ع) هستیم. چشم طمع به شرق و غرب خطاست و در میدان گفتگو امتیاز می‌گیریم.

رفیعی آتانی در پایان یادآور شد: باید با حفظ سلایق سیاسی قدرت تحلیل را بالا ببریم. در شناخت جبهه خودی باید متحد باشیم و در میدان جهاد تبیین؛ پای کار آوردنِ تمام ظرفیت در جبهه خودی را وظیفه خود بدانیم.

انتهای پیام
captcha