کاشت 100 هزار اصله نهال نارنج به‌مناسبت روز شیراز
کد خبر: 4050100
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

کاشت 100 هزار اصله نهال نارنج به‌مناسبت روز شیراز

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز از آغاز پویش کاشت 100 هزار اصله نهال نارنج به‌مناسبت روز شیراز خبر داد و گفت: شیراز شهری با عطر و بوی بهارنارنج و دارای مرغوب‌ترین، با قدمت‌ترین درختان نارنج در سطح کشور است.

افسانه خواست خدایی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، افسانه خواست‌خدایی، ناظر سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری شهرداری شیراز، امروز، 28 فروردین گفت: شیراز شهری با عطر و بوی بهارنارنج و دارای مرغوب‌ترین، با قدمت‌ترین درختان نارنج در سطح کشور است که متأسفانه در سال‌های گذشته به‌دلیل بی‌توجهی برخی مسئولان به جایگاه این ظرفیت طبیعی و بی‌بدیل در کشور اجحاف زیادی شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز افزود: در یک پویش سبز، معطر و ماندگار در ابتدای قرن و در راستای اجرای افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد طراوت و نشاط در شهر پویش کاشت درخت نارنج در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، قرار گرفت که مرحله اول آن به‌مناسبت روز شیراز به مرحله اجرا درخواهد آمد.

خواست‌خدایی با تأکید بر اینکه فضای سبز شهر شیراز باید به سمت پوشش گیاهی و درختانی سوق پیدا کند که متناسب با موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های موجود شهر شیراز باشد، گفت: چشم‌انداز این طرح، کاشت صد هزار اصله درخت نارنج در چند مرحله تا پایان سال جاری است که حدود ۶۰ هزار اصله در مناطق یازده‌گانه شهرداری با کمک مردم در محلات و مابقی در معابر عمومی شهر کاشته خواهد شد.

یادآور می‌شود، طرح کاشت صد هزار درخت نارنج در شهر شیراز از سوی سازمان سیما، منظر و فضای شهری با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در راستای احیای این ظرفیت طبیعی در سطح کشور اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha