سید رسول خراسانی، مدیر امامزاده محمد(ع) شهرستان کرج در گفتوگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه مساحت این امامزاده حدودا چهارده هکتار است اظهار کرد: این امامزاده با توجه به اینکه چهارمین گلزار بزرگ شهدای کشور محسوب میشود؛ یکی از مراکزی است که به عنوان قطب فرهنگی معرفی شده، زیرا در این امامزاده در طول سال تمامی مراسمات مرتبط با شهادتها و ولادتهای ائمه معصوم(ع) و بهخصوص مراسمات ملی از جمله دهه فجر، طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، طرح نشاط معنوی در ایام تابستان برای اوقات فراغت دانش آموزان، یادواره شهدا و غیره با مدیریت آستان امامزاده و بعضی اوقات از طرف برخی ارگانها، نهادها و ادارات برگزار میشود.
وی درخصوص راهکارهای رونق گردشگری در بقاع متبرکه افزود: جذب گردشگر در بقاع متبرکه چند شاخصه دارد؛ یکی اینکه امامزاده برای اسکان و استراحت زائران و گردشگران فضای سبز خوبی داشته باشد، دیگر اینکه وضو خانهها و سرویسهای بهداشتی مناسب داشته باشد، همچنین وجود رواقها و زائرسراهایی برای استراحت زائران و غیره همگی از جمله مواردی هستند که میتوانند زمینه ساز جذب گردشگر و زائر باشند.
خراسانی توضیح داد: اگر اطراف یک امامزاده سوپرمارکت و اماکنی برای تهیه غذا و همچنین مراکز خرید و غرفههایی برای فروش صنایع دستی و مواردی از این قبیل وجود داشته باشد که دسترسی را برای زائران آسان کند، در جذب گردشگران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی ادامه داد: در ایام نوروز و آغاز فصل بهار امامزاده محمد(ص) تمهیداتی از جمله ایستگاههای پذیرایی چایی و شیرینی، حضور روحانی برای پاسخ به مسائل شرعی، غرفههای کودک در قالب کارگاههای نقاشی که توسط روحانیون اداره و به کودکان هدیه داده میشد ، آموزش احکام به کودکان و چیدن سفره هفت سین در کنار ضریح مطهردر نظر گرفته شد.
مدیر آستان امامزاده محمد(ص) شهرستان کرج ضمن تاکید بر اینکه از آغاز فصل بهار همواره سعی شد که فضای امامزاده شاداب و معطر باقی بماند، تصریح کرد: از آنجایی که برخی از مردم شهر جایی برای مسافرت رفتن و دید و بازدید نداشتند، مساجد و حسینهها بسته و پارکها هم سرد بود؛ به امامزادهها میآمدند و از طرح آرامش بهاری استفاده میکردند و این یکی از موضوعاتی است که سازمان اوقاف همواره درنظر دارد تا برای گردشگران و زائران در امامزادهها جاذبه ایجاد شود.