تقوا به انسان غیرتمندی می‌دهد
کد خبر: 4049439
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

تقوا به انسان غیرتمندی می‌دهد

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار تقوا در انسان گفت: تقوا به انسان غیرتمندی می‌دهد؛ غیرت نسبت به دین، مذهب، وطن، ارزش‌ها، ناموس و همان غیرتی که بیش از همه در میان رزمندگان و مجاهدان اسلام و نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیجیان کاملاً پیدا و مشخص است.

آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، ۲۵ فروردین‌ماه در محفل انس با قرآن سپاه فجر که در شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه سفر آخرت، سفری حتمی است که به توشه فراوان نیاز دارد، گفت: در قرآن کریم این توشه را تقوا بیان کرده است.

وی با تصریح اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تمرین تقوا است، افزود: حداقل مراتب تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است که باید در این ماه به صورت ویژه بدان توجه شود.

آیت‌الله کلانتری، اولین گام برای تربیت و تهذیب نفس و خودسازی و پرورش روح را تقوا نام برد و گفت:  برای میل به کمال و تهذیب نفس نیازی به ریاضت‌های آن‌چنانی و غیر شرعی نداریم؛ تقوا و همین که انسان به فرمان‌ها و احکام الهی معتقد باشد، کفایت می‌کند.

 وی با یادآوری اینکه یکی از علمای ربانی به نام مرحوم ملا حسین قلی همدانی در نامه‌ای عرفانی به شاگردشان تأکید می‌کنند که مهم‌ترین کار برای طالب قرب، ترک معصیت است، بیان کرد: در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها آنچه برای مسلمان ضرورت دارد و واجب است ترک گناه است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با ذکر این نکته که تا ترک گناه نکنیم طعم ایمان و عرفان را نمی‌چشیم، یادآور شد: بنابر حدیث قدسی، خداوند به حضرت موسی(ع) فرمودند که بندگان مقرب من با هیچ کاری به اندازه ترک گناه به من نزدیک نشدند.

آیت‌الله کلانتری ادامه داد: تقوای الهی در همه عرصه‌ها هم برای آحاد عادی جامعه و همچنین برای آحاد اداری، دولتی، نظامی و... یک ضرورت است.

 وی به برکات و آثار تقوای الهی اشاره و بیان کرد: مهم‌ترین آثار آن کمک به تهذیب نفس است؛ خداوند فقط در یک مورد در قرآن ۱۱ قسم یاد می‌کند و آن در سوره شمس برای تهذیب نفس است؛ یعنی تزکیه نفس راز رستگاری، پیروزی و سربلندی است.

رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس گفت: تقوا به انسان غیرتمندی می‌دهد؛ غیرت نسبت به دین، مذهب، وطن، ارزش‌ها، ناموس و همان غیرتی که بیش از همه در میان رزمندگان و مجاهدان اسلام و نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیجیان کاملا پیدا و مشخص است و در طول تاریخ پیامبران، امامان، مجاهدان راستین و شهدا از همه غیورتر بودند.

آیت‌الله کلانتری با اشاره به آیه ۲۰۱ سوره اعراف «إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ ﴿۲۰۱﴾ مسلماً کسانی که [نسبت به گناهان، معاصی و آلودگی های ظاهری وباطنی] تقوا ورزیده اند، هرگاه وسوسه هایی از سوی شیطان به آنان رسد [خدا و قیامت را] یاد کنند، پس بی درنگ بینا شوند [و از دام وسوسه هایش نجات یابند.] »، تصریح کرد:  آثار دیگر تقوا که برای همه لازم است بصیرت، آگاهی و بینش و شناخت فتنه‌های دشمن است.

انتهای پیام
captcha