اجرای طرح «افطاری ساده» در بقاع متبرکه هرمزگان
کد خبر: 4049178
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

اجرای طرح «افطاری ساده» در بقاع متبرکه هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از اجرای طرح «افطاری ساده» در بقاع متبرکه استان خبر داد و افطاری دادن را مهم‌ترین عامل اثرگذار در ترویج فرهنگ روزه‌داری دانست.

طرح افطاری ساده

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان اجرای طرح «افطاری ساده» را از محل کمک‌های خیرین، واقفین، بقاع و موقوفات مرتبط با نیت اطعام در بقاع متبرکه افطاری شروع کردیم تا مؤمنین بتوانند در جوار امامزاده‌های واجب‌التعظیم روزه‌شان را باز کنند.

وی با اشاره به اینکه رمضان فصل بندگی بنده و خالق است و ماهی است که درهای آسمان به روی بندگان گشوده می‌شود و تا آخرین شب این ماه بسته نخواهد شد، افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: «کسی که مؤمنی را افطاری دهد، کفاره یک سال گناه او شمرده می‌شود؛ و کسی که دو مؤمن را افطاری دهد، بر خداوند است که او را وارد بهشت سازد».

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: رمضان برترين ماه‌ها و ماهى است كه به ميهمانى خدا دعوت شده‌ایم بنابراين باید با نیت‌های خالص و دل‌های پاك از خداوند بخواهيم تا ما را در روزه داشتن، تلاوت قرآن، اطعام ... در اين ماه توفيق دهد.

مهدیان عنوان کرد: افطاری موجب انس و الفت، تجدید دیدارها، پیوند ارحام، انفاق و ترویج خوبی‌ها و دوستی‌هاست و اما مهم‌ترین اثر افطاری، در ترویج فرهنگ روزه‌داری است ضمن آنکه شادی و طراوت فوق‌العاده‌ای هم به ماه مبارک رمضان می‌بخشد.

وی با بیان اینکه افطاری موقعیتی فراهم می‌کند تا روزه‌داران در برخورد با یکدیگر از ایمان و صبر یکدیگر تأثیر بگیرند و اعتقادات خود را تقویت کنند، یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت جان مردم، تمامی مراسمات ویژه ماه رمضان با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha