جلسه‌ شورای‌ اطلاع‌رسانی‌ سیستان‌وبلوچستان برگزار شد
کد خبر: 4048591
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

جلسه‌ شورای‌ اطلاع‌رسانی‌ سیستان‌وبلوچستان برگزار شد

بیست‌و‌چهارمین‌ جلسه‌ شورای‌ اطلاع‌رسانی‌ استان سیستان‌وبلوچستان با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای‌ اطلاع‌رسانی استان امروز، 22 فروردین در سالن جلسات معاونت سياسی و اجتماعی برگزار شد.

جلسه‌ شورای‌ اطلاع‌رسانی‌ استان سیستان‌وبلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، بیست‌‌وچهارمین‌ جلسه‌ شورای‌ اطلاع‌رسانی‌ استان سیستان‌وبلوچستان، با بررسی آخرین اقدامات در حوزه فضای‌ مجازی و تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت رسانه‌های فاقد‌مجوز، امروز، 22 فروردین در سالن جلسات معاونت سياسی و اجتماعی برگزار شد.

رحمدل بامری، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای‌ اطلاع‌رسانی استان در این جلسه با اشاره به این مطلب که تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به مصاحبه با رسانه‌های دارای مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی است، افزود: هیچ مدیری با رسانه و یا فردی که فاقد‌مجوز مطبوعاتی وزارت فرهنگ‌ و ارشاداسلامی، است نباید مصاحبه‌ای انجام دهد.

رئیس شورای‌اطلاع‌رسانی استان گفت: عدم مصاحبه با اینگونه رسانه‌ها و فعالان فضای‌مجازی، باعث می‌شود تا این گونه افراد در راستای قانونمند بودن فعال شوند، زیرا گاهاً از این طریق زمینه برای سوء استفاده رسانه‌های معاند فراهم شده است.

رحمدل بامری بیان کرد: در راستای اقناع‌سازی رسانه‌های دارای مجوز، جلسات توجیهی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان و دبیر شورای اطلاع‌رسانی نیز در این جلسه با ارائه رصد رسانه‌ای کشوری و استانی، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دعوت از رسانه‌های فاقد مجوز در راستای قانون‌مداری و دریافت مجوز، از آنان خواست که هر چه سریع‌تر اقدام لازم را در این خصوص انجام دهند.

مسگرانی ادامه داد: روابط عمومی دستگاه‌ها موظف هستند هر آنچه در خصوص اخبار منتشر شده در فضاهای مجازی و مطبوعاتی اتفاق می‌افتد، بلافاصله واکنش نشان داده و در جهت اقناع سازی فضای عمومی تلاش کنند.

وی افزود: از رسانه‌ها و مطبوعات فعال در استان می‌خواهیم در راستای مباحث شعار سال، برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی را پوشش دهند.

انتهای پیام
captcha