نگاهی به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ماه رمضان
کد خبر: 4048588
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

نگاهی به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ماه رمضان

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طرح‌های «سی‌روز، سی‌ تفسیر»، «اولین نماز، اولین روزه»، «قرآن کریم، امید خانواده» و برگزاری محافل جزءخوانی قرآن در مساجد و نمازخانه‌های دانشگاه و ادارات تابعه از جمله ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این دانشگاه است.

ویژه برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان

مریم امیدی، رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در تشریح ویژه‌برنامه‌های این اداره در ایام ماه رمضان و با اشاره به اینکه بسته پیشنهادی شامل عناوین و جزئیات برنامه‌های پیشنهادی به ادارات و واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده است، اظهار کرد: برگزاری طرح خانواده بهشتی، سفره‌های کریمانه، طرح اولین نماز، اولین روزه، سی‌روز، سی‌تفسیر از جمله این برنامه‌ها هستند که برخی از این عناوین در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: مراسم جزءخوانی قرآن کریم در تمام مساجد و نمازخانه‌ها برگزار می‌شود، همچنین محافل انس با قرآن، جشن ولادت امام حسن(ع) و برگزاری کرسی تلاوت از برنامه‌های در حال اجرا هستند.

امیدی با اشاره به برگزاری طرح «سی‌روز، سی‌ تفسیر»، بیان کرد: این طرح مجازی با محوریت تفسیر سوره‌های لقمان و حجرات با همکاری دارالقرآن الکریم برای اساتید، دانشجویان و کارکنان در حال اجراست و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی بیان کرد: طرح «اولین نماز، اولین روزه» با هدف آشنایی هر چه بیشتر فرزندان نظام سلامت با تکالیف دینی به‌ویژه در موضوعات نماز و روزه و جشن تکلیف برگزار می‌شود که ویژه فرزندان ۹ تا ۱۶ ساله خانواده کارکنان و اساتید است. این پویش شامل مسابقه در رشته‌های نقاشی، عکاسی، خاطره‌نویسی با موضوع اولین نماز و اولین روزه است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار فرزندان خود را در رشته‌های مزبور تهیه و برای شرکت در این مسابقه آثار را همراه با مشخصات کامل خود و فرزند از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۱۳۳۸۱۶۵۷۸ ارسال کنند.

امیدی در خصوص مسابقه «قرآن کریم، امید خانواده» ویژه سه گروه اساتید کارکنان و دانشجویان، گفت: این مسابقه تا پایان ماه مبارک رمضان به صورت روزانه برگزار می‌شود که پرسش‌های روزانه از طریق گروه‌ها و کانال‌ها در اختیار دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد قرار می‌گیرد. ضمن اینکه به سه نفر از هر گروه که بیشترین حضور را در این مسابقه داشته باشند، جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طرح «خانواده بهشتی» را یکی دیگر از طرح‌های در حال اجرا در این دانشگاه برشمرد و توضیح داد: این طرح با هدف تقویت و بهبود سبک زندگی اسلامی ایرانی و با رویکرد خانواده‌محور ویژه اساتید و کارکنان و همچنین همسر و فرزندان آنان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح خانواده بهشتی در قالب پنج گروه سنی اجرا می‌شود که زمان برگزاری آزمون کتبی حفظ، مفاهیم، ترجمه و تفسیر واقعه شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه اعلام شده است.

امیدی بیان کرد: علاقه‌مندان شرکت در این طرح باید آثار نقاشی و کلیپ صحیح‌خوانی نماز و قرآن خود را از سوره لیل ویژه رشته قرائت تحقیق و از سوره مبارکه واقعه ویژه قرائت ترتیل، تا پایان ماه مبارک رمضان به شماره‌های ٠٩١٣٢٨۴٨٩۵٢ و ٠٩١٣٣٨١۶۵٧٨ در فضای مجازی ارسال کنند. به نفرات اول تا سوم از هر گروه سنی و همچنین به پنج خانواده برتر قرآنی که سه عضو آن در طرح شرکت کنند، هدایای ویژه تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha