شهید صیاد شیرازی مظهر اتحاد نیروهای مسلح بود
کد خبر: 4048319
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

شهید صیاد شیرازی مظهر اتحاد نیروهای مسلح بود

فرمانده سپاه فجر فارس شهید صیاد شیرازی را مظهر اتحادیه نیروهای مسلح به خصوص ارتش و سپاه دانست و گفت: شهید صیاد شیرازی اولین فردی بود که ابتکار قرارگاه مشترک ارتش و سپاه را بنا گذاشت.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی امروز، ۲۱ فروردین‌ماه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی را همیشه برای خود الگو دانسته و می‌دانم، به خصوصیاتی از این شهید در دفاع مقدس و بعد از آن اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار مظهر اتحاد نیروهای مسلح خصوصا ارتش و سپاه بود.

وی با تصریح اینکه شهید صیاد شیرازی اولین فردی بود که ابتکار قرارگاه مشترک ارتش و سپاه را بنا گذاشت و از غرب در مبارزه با ضد انقلاب ورود کرد، اظهار کرد: آن اساس و بنا باعث شد که عملیات‌های بزرگ مشترکی را در دفاع مقدس انجام دهیم به طوری که امروز از آن عملیات‌ها به عنوان پر افتخارترین عملیات‌های دفاع مقدس نام می‌بریم، لذا این قرارگاه مشترک بنای خیری بود که توسط این شهید بزرگوار گذاشته  و باعث همدلی و تقویت حس برادری شد.

فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه این شهید همواره تأکید می‌کرد که ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی هستند، گفت: تولید این شعار مقدس باعث ایجاد وحدت در بین نیروهای مسلح شد.

بوعلی با بیان اینکه این شهید در جایگاه یک انسان باتقوا و مؤمن حقیقتا یک الگو و عارف بود، يادآور شد: ایشان ارادت بسیاری به علمای دین و توسل بسیاری به ائمه اطهار و ارادت فراوانی به امام عصر(عج) داشت و در شروع هر صحبت و هر کاری دعای فرج را حتما می‌خواندند.

وی با تصریح اینکه شهید صیاد شیرازی همیشه در خط مقدم و صحنه نبرد حضور داشت، گفت: در عملیات بدر که یک عملیات مشترک بود و به منظور تصرف جاده الاماره و بصره انجام شد، عملیات بعد از دو روز با مشکلات و گره‌هایی روبه رو شد و بعضی جاها خطوط شکسته شد، این شهید در منطقه و محل نبرد حضور داشت و بعد از آنکه دستور جابه‌جایی و عقب‌نشینی داده شد، این شهید حاضر نبود که عقب بیاید و با اصرار دیگران قانع شدند که برگردند.

فرمانده سپاه فجر، شهید صیاد شیرازی را از جهت اخلاص و رفتار الگو دانست و بیان کرد: شهید صیاد شیرازی یک ظاهر کاملا سربازی داشت و در جایگاه یک فرمانده همه ویژگی‌های ابهت و نظم را داشت و در جایگاه برنامه‌ریزی به شدت منضبط و دقیق بود.

بوعلی در پایان گفت: چه خون پاسداران و چه خون بسیجیان در یک جا ریخته شده است و از یک کشور و آیین دفاع کردیم و زیر پرچم یک فرمانده بودیم و هستیم و روزهای سخت ثابت کردیم که در کنار هم هستیم و امروز نیز  در کنار هم هستیم.

انتهای پیام
captcha