همایش «حامیة المصطفی» در فردیس برگزار می‌شود
کد خبر: 4048240
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

همایش «حامیة المصطفی» در فردیس برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر فردیس از برگزاری همایش «حامیة المصطفی» در تجلیل از مقام حضرت خدیجه(س) همزمان با سالروز وفات این بانوی بزرگ اسلام خبر داد.

حجت الاسلام سیدحسن حسینی تبلیغات فردیس

حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز ضمن تشریح برخی از برنامه‌های رمضانی این اداره، اظهار کرد: برنامه جزء‌خوانی در مساجد و محفل انس با قرآن، 30 شب در 30 مسجد به همراه برنامه‌های زنده مدیحه‌سرایی و بیان معارف توسط امام جماعات مساجد از جمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: همچنین در این ایام برنامه قرآنی هر مسجد یک پایگاه قرآنی برگزار می‌شود و با اجرای آن هر شب در یکی از مساجد فردیس محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: در راستای بزرگداشت مقام این بانوی بزرگوار اسلام همایشی در روز دوشنبه، مصادف با نهم رمضان با عنوان «حامیة المصطفی» با حضور جمعی از بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی و مبلغ برجسته حجت‌الاسلام احمد خاتمی برگزار می‌شود.

حسینی در خصوص برنامه بزرگداشت روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز بیان کرد: طبق سال‌های گذشته برنامه نان صلواتی، اطعام و اکرام ایتام و افراد کم‌برخوردار اجرا می‌شود. همچنین همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر، غرفه جهاد تبیین و مشاوره و... در فضاهایی که جمعیت بیشتری دارند بر پا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس در ادامه به اجرای برنامه «با هم برای هم» اشاره کرد و گفت: همایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه با همکاری سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این ماه مبارک برگزار می‌شود.

وی با معرفی ویژه‌برنامه عصر جدید قرآنی، بیان کرد: این برنامه با محوریت کشف استعدادهای قرآنی کودکان و نوجوانان در موضوعات قرائت قرآن، حفظ، داستان‌گویی خطابه‌های قرآنی، نمایش، سرود، تواشیح و دکلمه‌خوانی از روز اول این ماه مبارک هر روز رأس ساعت 18:30 در فضایی مفرح در بوستان صلاة مصلی امام خمینی(ره) به همراه اقامه نماز جماعت و افطار برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان درباره برنامه‌های اواخر ماه مبارک رمضان توضیح داد و گفت: در روز جهانی قدس برنامه‌ای با عنوان «روزی برای رهایی» با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نظر گرفته شده و در روز عید فطر نیز با اجرای برنامه «قنوت شکر»، نماز باشکوه عید فطر در چند نقطه شهر اقامه و در پایان نیز در قالب برنامه‌ای با عنوان «سحرخیزان کوچک» در مصلای شهر از روزه اولی‌ها تجلیل به‌عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha