«صبوری مادرانه» به تصویر کشیده شد
کد خبر: 4048189
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

«صبوری مادرانه» به تصویر کشیده شد

معصومه سالمکار که خود درد کشیده دوران سخت دفاع و روز‌های پس از آن است در کتاب «صبوری مادرانه» با قلم خود به بیان خاطرات مرتبط با برادرانش شهید ابوالفضل و جانباز کاظم سالم‏کار، صبوری مادری را به تصویر کشیده است.

مادران شهدا

صبوری، قصه همه مادران مظلوم و صبور شهدای ایران است که اگر کنکاشی در سرگذشت آنان داشته باشیم، همه آنان همانند هم‏ هستند. صبوری واژه اصلی نهادینه شده در وجود همه مادران ماست، به‌ویژه مادرانی که در طول دفاع مقدس و با صبوری خود، دفاع را جانانه مدیریتِ‏ دلی کرده و آن را پیش بردند. اگر امروز شاهد پیروزی و حماسه‏‌های ماندگار شهدا و ایثارگران هستیم بخش عمده آن تصویر صبوری این مادران است.

معصومه سالمکار که خود درد کشیده دوران سخت دفاع و روز‌های پس از آن است در کتاب «صبوری مادرانه» با قلم خود به بیان خاطرات مرتبط با برادرانش شهید ابوالفضل و جانباز کاظم سالم‏کار، صبوری مادری را به تصویر کشیده است که فریاد مظلومیت همه مادران شهداست.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «من یک معلم هستم و می‏بینم که چقدر نیاز است برای نسل جدید از آن ‏دوران سخن‏ گفتن و آنان‏را آگاه ‏کردن. وقتی برای آنان از مشکلات و سختی‏های دوران انقلاب و جنگ سخن می‏‌گوییم آن‏چنان محو کلام می‏‌شوند که مشخص می‏‌گردد تا چه حد تشنه دانستن هستند. حتی با شنیدن برخی موضوعات، ناباورانه می‌پرسند (واقعاً چنین حوادثی رخ داده است و تحمل چنین مشکلاتی امکان‏پذیر است؟ آیا این‏گذشت و ایثار رزمنده‌‏ها برای کشور و دین با بیان اغراق‏آمیز همراه نشده است؟) ما باید با شرح ایثارگری‏های آن عزیزان رزمنده و شهید، اندیشه‏‌های نسل امروز را با حقیقت آشنا سازیم».

معصومه سالمکار، خواهر شهید ابوالفضل و جانباز کاظم سالمکار، در گفت‌وگو با ایکنای قزوین در رابطه با این کتاب گفت: کتاب «صبوری مادرانه»، مجموعه‏ خاطراتم از دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس منتشر شده و هدف از انتشار این است تا نسل امروز را که بی‌خبر از ایام انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستند و آن دوران را درک نکردند، با ایثارگری‌های جوانان و نسل انقلاب آشنا و شور و حال انقلاب را در بین آن‌ها زنده کنم.

سالمکار افزود: امروز نسل جوان در محاصره امواج مخرب ماهواره‌ها و شبکه‌های خبررسانی کاذب بیگانه قرار گرفته‌اند که با مطالعه این کتاب می‌توانند تا حدودی با واقعیت‌های زندگی آشنا شوند.

این خواهر شهید در پایان تصریح کرد: جوانان باید بدانند که برای ذره ذره از خاک میهن اسلامی چه جان‌فشانی‌ها که نشده است و چه گوهر‌هایی در این خاک پاک خفته‌اند لذا چاپ چنین کتاب‌هایی می‌تواند اندیشه‌های آن‌ها را با حقیقت بیشتر آشنا کند.

انتهای پیام
captcha