قرآن با تلاوت ظاهری از مهجوریت خارج نمی‌شود
کد خبر: 4047484
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

قرآن با تلاوت ظاهری از مهجوریت خارج نمی‌شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز با بیان اینکه قرآن فقط با تلاوت ظاهری از مهجوریت خارج نمی‌شود، گفت: در کنار تلاوت ظاهری نیاز به تامل، تفکر و تدبر در آیات الهی است.

حجت‌الاسلام محمد شاطری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد شاطری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز امروز، 18 فروردین در نخستین محفل انس با قرآن کریم که با حضور کارکنان این ناحیه از سپاه که در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار شد، گفت: قرآن فقط با تلاوت ظاهری از مهجوریت خارج نمی‌شود و در کنار تلاوت ظاهری نیاز به تامل، تفکر و تدبر در آیات الهی است.

وی بیان کرد: قرآن هم ظاهر و هم باطنی دارد که ظاهر آن الفاظ، کلمات و باطن آن معارفی است که فقط در اختیار مطهرون قرار دارد.

شاطری با بیان اینکه هرچه به قرآن نزدیک‌تر شویم، عظمت آن را بیش از پیش درک خواهیم کرد، تصریح کرد: اگر قرآن قابل فهم و ادراک نبود دستور به تدبر و فهم قرآن داده نمی‌شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز اظهار کرد: یکی از مواردی که باعث می‌شود تا انسان تدبر و فهم در قرآن نداشته باشد، قفل شدن و زنگار گرفتن دل‌هاست که تاب، تحمل و درک وحی الهی را ندارد.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علی(ع) در خطبه ۱۹۸ نهج‌البلاغه که فرمودند و بحر لا یدرک قعره  قرآن، همچون دریایی است که نمی‌توان اعماق اش را درک کرد، گفت: دریا ظاهر و باطنی دارد که ظاهر آن آب و باطنش صدف، در و گوهر گران بهاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز در پایان، با اشاره به آیه ۳٠سوره مبارکه فرقان تصریح کرد: قطعاً یکی از شاکیان در روز قیامت در محضر رب العالمین پیغمبر رحمة‌للعالمین هستند و از کسانی که قرآن را در مهجوریت گذاشته‌اند، شکایت و شکوه می‌کند.

انتهای پیام
captcha