شمار جان‌باختگان کرونا در فارس از مرز ۸ هزار نفر گذشت
کد خبر: 4047323
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

شمار جان‌باختگان کرونا در فارس از مرز ۸ هزار نفر گذشت

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده است و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هشت هزار و یک نفر رسید.

آمار کرونا، فارس به گزارش ایکنا از فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، هفدهم فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۰۹ هزار و ۸۲۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۲ هزار و ۷۱۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۳۵ هزار و ۴۴۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۵ هزار و ۱۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۷۴ هزار و ۳۸۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۷ هزار و ۶۹۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۸۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون ۳۷۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده است و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هشت هزار و یک نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۲ هزار و ۲۳۳ هم‌استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و هفت هزار و ۵۰۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۲ هزار و ۶۶۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۹۷ هزار و ۹۶۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۷۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است».

انتهای پیام
captcha