تزریق دُز سوم واکسن به 50 درصد مردم آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4047112
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

تزریق دُز سوم واکسن به 50 درصد مردم آذربایجان‌شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تأکید بر اینکه تکمیل مراحل واکسیناسیون به خصوص نوبت سوم واکسن در جلوگیری از شیوع کرونا بسیار تأثیرگذار است، گفت: ۵۰ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی دزُ سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

واکسن کرونا، دزُسوم، آذربایجان شرقیحسین حقائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اعلام اینکه ۳۷.۴۰ درصد کودکان هشت تا ۱۱ ساله استان واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس توجه بیشتر والدین در خصوص واکسیناسیون کودکان ضروری است تا ضریب ایمنی افزایش یابد.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونایی در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: تاکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز اول، ۸۲.۵ درصد دُز دوم و ۵۰ درصد دُز سوم را تزریق کرده‌اند و میزان تزریق واکسن در کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال بالای ۹۰ درصد اما در کودکان پنج تا ۱۲ سال ۳۷ درصد است که وضعیت خوبی نیست. 

وی متذکر شد: مشکل اصلی ما واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ ساله است که باوجود بازگشایی مدارس، خانواده‌ها همچنان مقاومت می‌کنند.

حقائی، اضافه کرد: به افرادی که دُز سوم واکسن کرونای خود را تکمیل نکرده‌اند، توصیه می‌کنیم، حتماً تزریق کنند چراکه در موج ششم افرادی که هر سه دُز خود را تزریق کرده بودند، مبتلا نشده یا سرپایی بیماری را سپری کردند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است و این عادی انگاری‌ها می‌تواند سبب شیوع سویه‌ جدیدی از این ویروس شود.

انتهای پیام
captcha