تأکید فرماندار ملایر بر رفع معضلات فرهنگی با تکیه بر مسجدمحوری
کد خبر: 4047024
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

تأکید فرماندار ملایر بر رفع معضلات فرهنگی با تکیه بر مسجدمحوری

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در تمامی موضوعات و برنامه‌ها، مسجد‌محوری مورد تأکید است، گفت: در رفع مشکلات فرهنگی، در کنار اقدامات سلبی باید اقدامات ایجابی انجام شود.

سلمان اسماعیلی فرماندار ملایربه گزارش ایکنا از همدان، سلمان اسماعیلی، فرماندار ویژه ملایر، امروز ۱۶ فروردین‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر که با حضور امام‌جمعه ملایر و اعضای این شورا برگزار شد، با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام جدی به مباحث فرهنگی دارد، اظهار کرد: موضوع فرهنگ اولویت نخست کشور است، اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ است و باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود معضلات و مشکلات، اقدامات فرهنگی بزرگی طی ۴۳ سال پیروزی انقلاب در کشور انجام شده است، افزود: فضای مجازی معضلات فرهنگی را تشدید کرده است. از نظر فرهنگی ضعف‌ها و ایراداتی وجود دارد که باید در جلسات شورا با جامع‌نگری رفع شود.

اسماعیلی یادآور شد: موضوعات روز به ویژه ماه مبارک رمضان، خانواده و سبک زندگی باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

فرماندار ملایر خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: انتظار داریم اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تشکیل کمیته‌های اصلی و در اختیار گرفتن مشاوران، طرح‌ها، ایده‌ها و پیشنهادات کارشناسی خود را در شورا ارائه دهند تا پس از بررسی به مرحله اجرا در آید.

وی بیان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی نباید منفعل باشند، در کنار اقدامات سلبی، اقدامات ایجابی صورت گیرد، در تمامی موضوعات و برنامه‌ها، مسجدمحوری مورد تأکید است.

فرماندار ویژه ملایر گفت: اولویت‌های حوزه فرهنگ باید احصا شود و بر اساس اسناد بالادستی و اولویت‌های بومی، برای حل مشکلات و مسائل گام برداریم. طرح‌ها و پیشنهادات ارائه شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی باید براساس آمار و مستندات باشد و سهم هر دستگاه مشخص شود. در خصوص عملکرد شورای فرهنگ عمومی، آسیب‌شناسی از سال‌های گذشته ارائه و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف رفع شود.

وی بیان کرد: حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و در مجموعه دستگاه‌های اجرایی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، نهادها و اصناف باید اقدامات فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان انجام شود.

انتهای پیام
captcha