تداوم پیگیری‌های دولت برای جهش تولید مسکن در فارس
کد خبر: 4046752
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

تداوم پیگیری‌های دولت برای جهش تولید مسکن در فارس

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم بحث تولید و تأمین مسکن بود که به تبع آن پیگیری برای جهش تولید مسکن انجام شده است، گفت: برای تحقق جهش تولید مسکن یکسری اقدامات در این دولت در استان فارس انجام شده و می‌شود.

امیرحسین جمشیدی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس به گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین جمشیدی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس امروز، 15 فروردین در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم بحث تولید و تأمین مسکن بود که به تبع آن پیگیری برای جهش تولید مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید مسکن یکسری اقدامات در این دولت انجام شده است و در استان فارس هم یکسری اقدامات در این راستا انجام شده و انجام می‌شود، افزود: در شهرهای مختلف بسته به قیمت زمین ۲۰ تا ۵۰ درصد از قیمت مسکن بحث زمین است و تمهیداتی در قانون مسکن برای کاهش این هزینه وجود دارد.

جمشیدی، یکی از راهکارهای کاهش تاثیر قیمت زمین بر قیمت تمام شده مسکن را در طرح نهضت ملی، استفاده از زمین‌های مربوط به منابع ملی و راه و شهرسازی برشمرد و گفت: در استان فارس هم شاهد اتفاقات خوبی بودیم و زمین مناسب به لحاظ کمی و کیفی تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۵۵۰۰ هکتار زمین تامین و مراحل تصویب در کارگروه‌های مختلف انجام شده است، از شناسایی ۱۲ هزار هکتار زمین مناسب دیگر نیز خبر داد و گفت: آمادگی داریم که ۲۶۰ هزار واحد مسکونی سهمیه استان فارس را طی ۴ سال آینده محقق کنیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در خصوص شهرهای جدید مصوبه شورای عالی شهرسازی هم‌ گفت: سرریز جمعیتی کلانشهرها در شهرها و شهرک‌های جدید قرار داده می‌شوند چراکه امکان توسعه بیش از این در شیراز وجود ندارد.

جمشیدی با بیان اینکه ۴ نقطه پیشنهاد شده است، گفت: سه سایت دیگر هم در نظر گرفته شده که یکی سمت کوهمره و دیگری سمت سروستان و یکی هم در داریان است که هنوز مراحل تصویب را نگذرانده است و شهر تابناک در نزدیکی لامرد نیز در نظر گرفته شده است که ۴ سال پیش تصویب شده و مراحل اجرای آن در حال انجام است.

وی با تصریح اینکه کیفیت ساخت و ساز مسکن مهر با توجه به تعداد و حجم کار مشکلاتی در اجرا داشت، گفت: یک نکته دیگر مسکن مهر خودساز است که به مردم واگذار می‌شود و خودشان احداث بنا می‌کنند اگر چنین شود بهترین کار برای ارتقای کیفیت مسکن مهر است.

انتهای پیام
captcha