تأمین زمین نهضت ملی مسکن در فارس تا پایان اردیبهشت‌ماه
کد خبر: 4046750
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

تأمین زمین نهضت ملی مسکن در فارس تا پایان اردیبهشت‌ماه

دبیر قرارگاه جهادی مسکن در فارس با اشاره به اجرای طرح ملی نهضت ملی مسکن در این استان پیش‌بینی می‌شود تأمین زمین این نهضت در استان فارس تا اردیبهشت‌ماه سال جاری به صورت کامل محقق شود.

ناصر شمس، دبیر قرارگاه جهادی مسکن در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، ناصر شمس، دبیر قرارگاه جهادی مسکن در فارس امروز، 15 فروردین در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: در راستای اجرای نهضت ملی مسکن  فارس، نخستین استانی است که از چهار ماه پیش مبادرت به ایجاد قرارگاه جهادی مسکن کرد.

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن کسانی که خانه ندارند، تلاش می‌کند، افزود: تاکنون امکان واگذاری تقاضای ثبت‌نامی وجود ندارد.

شمس از تأمین زمین نهضت ملی مسکن در همه شهرستان‌های فارس به جز شیراز خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود، تأمین زمین در استان فارس تا اردیبهشت‌ماه سال جاری به صورت کامل محقق شود.

وی با بیان اینکه 280 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در فارس تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: هم اکنون پایش ثبت‌نام‌ها در حال انجام است به طوری که در برخی از شهرها بیش از ۵۰ درصد و در برخی از شهرها ۱۰۰ درصد پایش انجام شده است.

جانشین استاندار فارس در قرارگاه جهادی مسکن این استان با تصریح اینکه قانون استفاده از تسهیلات نیز به شهرستان‌ها ابلاغ شده است، گفت: تامین زمین در شهرها انجام شده و ۷۰ درصد از زمین مورد نیاز نهایی شده است.

شمس با بیان اینکه هماهنگی برای تسهیلات نیز با بانک‌ها انجام شده است، افزود: در برخی از شهرها نیز در مرحله صدور پروانه از سوی شهرداری‌ها برای شروع ساخت است.

دبیر قرارگاه جهادی مسکن در فارس ادامه داد: اگرچه فارس در طرح اقدام ملی مسکن رتبه ۳۰ را در کشور داشته اما در ۳.۵ ماه گذشته و به استناد وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن در جایگاه ۲۱ قرار گرفتیم و برنامه‌ریزی وجود دارد که تا شهریور ماه به ۵ استان اول برسانیم.

وی با بیان اینکه مشکل تامین زمین در تمام کلان‌شهرها وجود دارد، گفت: به جز شیراز در همه شهرستان‌ها بیش از ۹۰ درصد زمین تامین شده است و در شیراز هم با همکاری دستگاه‌ها علاوه بر اراضی دولتی سراغ اراضی مازاد دستگاه‌ها و توافق با مالکان خصوصی رفته‌ایم و پیش‌بینی این است که تامین زمین در استان تا اردیبهشت ماه ۱۰۰ درصد حل شود.

شمس با تصریح اینکه در شهرداری شیراز هم قرارگاه مسکن شروع به کار کرده است که سبب رونق ساخت و ساز می‌شود، گفت: نوسازی ۱۲۰۰ واحد در بافت فرسوده شروع شده اما چون دولتی نیست در آمار مطرح شده نمی‌گنجد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف قرارگاه جهادی مسکن اشاره و نقش اصلی این قرارگاه را تسریع و هماهنگی برای تحقق نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل بنیاد مسکن، شرکت عمران صدرا، دفتر شهری استانداری و دفتر فنی استانداری از جمله دستگاه‌های متولی در این قرارگاه هستند.

انتهای پیام
captcha