ترسیم مهر به خدمت و انسانیت مدافعان سلامت فارس طی ایام نوروز
کد خبر: 4046418
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

ترسیم مهر به خدمت و انسانیت مدافعان سلامت فارس طی ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به حضور شبانه‌روزی مجموعه سلامت استان در ایام نوروز ۱۴۰۱، آن را ترسیم‌گر مهر به خدمت و انسانیت دانست.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 14 فروردین در نشست روزانه این دانشگاه تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت را در ایام نوروز ترسیم‌گر مهر به خدمت و انسانیت دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای اسفند سال گذشته، ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازه زمانی 26 اسفند 1400 تا 13 فروردین 1401 فعالیت کرد.

وی افزود: این ستاد در این ایام به صورت روزانه، فعالیت‌های مجموعه سلامت استان را در تمامی حوزه‌های بهداشتی، درمان، غذا و دارو، خدمات اورژانس، تجهیزات پزشکی و دیگر حوزه‌های مرتبط با سلامت مردم استان و مسافران نوروزی مورد پیگیری قرار داده است.

حسینی گستردگی میزان حضور مسافران نوروزی در استان فارس به نسبت دو سال گذشته را همراه با افزایش برخی چالش‌ها در حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: افزایش ترددهای جاده‌ای در استان فارس به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران در ایام نوروز متاسفانه در مواردی با بروز برخی سوانح ترافیکی و دیگر حوادث همراه بوده و در بازه زمانی 26 اسفند سال ۱۴۰۰ تا روز گذشته نیز ۱۴ هزار و ۲۵ ماموریت امدادی به همت امدادگران همیشه در صحنه اورژانس فارس انجام گرفته که از این تعداد پنج هزار و ۹۳۵ مورد ماموریت جاده‌ای و هشت هزار و ۸۱ مورد نیز ماموریت شهری بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مجموع آمار ماموریت‌های انجام شده، انجام ۹ پرواز بالگردهای اورژانس فارس برای خدمت‌رسانی به مصدومان و ۸۹ماموریت امدادرسانی به موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را دیگر خدمت نیروهای اورژانس فارس در این ایام برشمرد.

وی، حضور شبانه‌روزی مدافعان سلامت حوزه درمان استان در مراکز آموزشی درمانی، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را دیگر محور مهم خدمات مجموعه سلامت استان در ایام نوروز برشمرد و گفت: با تداوم همه‌گیری کرونا در سطح دنیا، نوروز ۱۴۰۱ نیز همچون دو سال گذشته، مصادف با این همه‌گیری بود و مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امسال نیز مسئولیت مضاعف خدمت در جبهه مبارزه با کرونا را در کنار دیگر خدمات حوزه سلامت عهده‌دار بودند که آمارها در بازه زمانی 26 اسفند ۱۴۰۰ تا روز گذشته، نشان‌دهنده خدمت‌رسانی به ۱۴۶ هزار و ۶۷۷ بیمار مراجعه کننده به اورژانس این مراکز در استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از انجام چهار هزار و ۶۷۶ عمل جراحی به عنوان بخشی دیگر از خدمات کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این ایام یاد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت مدافعان سلامت در عرصه مبارزه با کرونا ادامه داد: هم اکنون نیز بیش از سیصد بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۳ بیمار در وضعیت وخیم بوده و امید است به زودی سلامتی خود را بازیابند.

حسینی همچنین گفت: در این  ایام بازرسان بهداشت استان، در ۲۲هزار و ۳۵۵ بازدید نظارتی حضور داشته و تلاش کردند مردم و مسافران نوروزی، تعطیلات نوروز امسال را با سلامت سپری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: حفظ سلامت مردم، خط قرمز مجموعه دانشگاه است و بازرسان بهداشت استان در این بازدیدها با شناسایی ۶۰۸ مرکز متخلف در امر بهداشت عمومی، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی تلاش برای پیشبرد برنامه واکسیناسیون در ایام نوروز و افزایش پوشش جمعیت واکسینه استان در برابر کرونا، خدمت‌رسانی به ۶۳ هزار و ۸۱۴ بیمار مراجعه‌کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان، پیگیری سلامت ۴۶ مادر باردار پرخطر در استان و ارجاع آنان به مراکز درمانی را دیگر تلاش‌های کارکنان حوزه بهداشت استان در این ایام برشمرد که با تلاش شبانه‌روزی انجام شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه نیز در این ایام ضمن پیگیری برای رفع موارد کمبود دارویی، بر حسن فعالیت داروخانه‌های دولتی و خصوصی، همچنین صنایع غذایی استان نظارت داشته‌اند که با انجام ۶۱۳ بازدید دنبال شده است.

وی تلاش اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه، پزشکان و کارکنان واحدهای بهداشت و درمان استان، نیروهای پشتیبانی دانشگاه برای تامین امکانات موردنیاز مجموعه سلامت استان، همچنین مجموعه‌های ستادی و عملیاتی دانشگاه را دیگر محور تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام نوروز امسال عنوان کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام
captcha