آموزش مجازی موجب اُفت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود
کد خبر: 4046311
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

آموزش مجازی موجب اُفت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: دانش‌آموزان باید بپذیرند که به واسطه آموزش مجازی افت تحصیلی پیدا کردند.

افت تحصیلی دانش‌آموزان

به گزارش ایکنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در مراسم نمادین بازگشایی مدارس که امروز، ۱۴ فروردین ماه در مدرسه شاهد بهشتیان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: سال جدید به‌عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، همه ما باید برای تحقق این شعار حکیمانه مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: فصل امتحانات نزدیک و بازگشایی مدارس ضروری است، برخی از دانش‌آموزان اهل مطالعه هستند و در آموزش مجازی نیز طبق برنامه درس می‌خوانند اما برخی دانش‌آموزان معتقد هستند که یادگیری صرفاً در فضای مدرسه و با حضور معلم تحقق پیدا می‌کند، همچنین برخی دانش‌آموزان در فضای مجازی نمی‌توانند به‌خوبی از فضای درسی بهره‌برداری کنند.

سیاهکالی بیان کرد: از دانش‌آموزان می‌خواهم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از فضای احساسی دوری کنید، ممکن است به خاطر دوری از دوستان بخواهیم که آن‌ها را در آغوش بگیریم اما کمترین بی‌توجهی، ما را به روزهای سخت گذشته برمی‌گرداند؛ رعایت نکات بهداشتی در مدارس بسیار مهم است و همه باید به آن پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید بپذیرند که به واسطه آموزش مجازی افت تحصیلی پیدا کردند، فلسفه آموزش حضوری افزایش قدرت یادگیری و آموزش مهارت‌های زندگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزان بدون علت موجه واکسن دریافت نکردند باید در اسرع وقت واکسن دریافت کنند چراکه مدرسه فضای جمعی است و اگر واکسیناسیون نباشد جای نگرانی وجود دارد، نگران عدم رعایت فاصله ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس هستم و از همه می‌خواهم که پروتکل‌ها را رعایت کنند ما نیز شرایط لازم را فراهم می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اجباری بودن حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، افزود: با اعلام ستاد ملی کرونا دانش‌آموزان باید به‌صورت منظم در مدرسه حضور داشته باشند و در صورت غیبت غیرموجه مطابق آیین‌نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام می‌شود.

وی دانش‌آموزان مبتلا به کرونا، دانش‌آموزان دارای علائم ابتلا به این ویروس یا دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای با تأیید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از طریق شاد و به‌صورت غیرحضوری در مدرسه حضور پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha