بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری در کردستان
کد خبر: 4046287
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری در کردستان

در بهار طبیعت و همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و آغاز بهار قرآن، تمامی مدارس استان کردستان بازگشایی و آموزش حضوری دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی شروع شد.

بازگشایی مدارس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان امروز، 14 فروردین‌ماه در آیین شروع بکار مدارس استان در دبستان آزادگان سنندج، با تبریک سال نو و تقارن آن با حلول مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و ضیافت الهی، شروع بکار مجدد مدارس و حضوری شدن آموزش را به دانش‌آموزان و اولیای محترم تبریک گفت.

وی با اشاره به اهمیت شروع بکار مدارس، به تجارب بین‌المللی و کشورهای مختلف در راستای آموزش حضوری و آسیب‌های تعطیلی مدارس در ایام کرونا پرداخت و گفت: آموزش حضوری دانش‌آموزان باعث پایداری و عمیق شدن یادگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان بیان کرد: بر همین اساس و با توجه به کاهش همه‌گیری کرونا، ستاد ملی مدیریت کرونا به این نتیجه رسید که مدارس از 14 فروردین ماه 1401 شروع بکار کنند و امروز شاهد بازگشایی مجدد مدارس و آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس استان هستیم.

وی با بیان اینکه تجارب ملی و بین‌المللی نشان می‌دهد که کمترین انتقال بیماری در سطح مدارس مشاهده شده و بیشترین مسائل بهداشتی نیز در مدارس رعایت می‌شود، افزود: با دریافت واکسن در جامعه و در گروه‌های سنی مختلف، سطح ایمنی مردم بالا رفته و مدارس آماده بازگشایی هستند.

قربانی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اولیا، دانش‌آموزان و مدارس گفت: استفاده از ماسک هم چنان مورد تأکید است تا این بیماری ریشه‌کن شود و ضد عفونی کردن کلاس‌های درس و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مورد انتظار است تا فعالیت مدارس تداوم و کم‌آموزی دانش‌آموزان جبران شود.

وی با بیان اینکه فعالیت کلاس‌های درس بدون گروه بندی خواهد بود، گفت: به منظور ارائه خدمات حمل و نقل دانش‌آموزان، مدیران مدارس باید با همکاری انجمن اولیا و مربیان در این خصوص برنامه ریزی و تمهید مقدمات کنند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه برای تهویه هوا و بازگذاشتن پنجره کلاس‌های درس در طول فعالیت مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از دانش‌آموزانی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده‌‌اند خواست با دریافت واکسن متناسب با شرایط سنی، در راستای افزایش ایمنی همکاری و اگر دانش‌آموزی دارای بیماری بود با تأیید پزشک و هماهنگی مدرسه می‌تواند به صورت محدود در مدرسه حاضر نشود.

وی در پایان ضمن آرزوی صحت و سلامت برای دانش‌آموزان و فرهنگیان و ضرورت توجه به ایمنی مدارس و دانش‌آموزان، از اهتمام مدیران مدارس و تلاش‌های فرهنگیان در راستای تمهید مقدمات برای شروع بکار مدارس تشکر کرد.

محمد سعید کنعانی، مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو سنندج نیز در ابتدای این مراسم با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، گفت: بعد از مدت‌ها آموزش حضوری و غیر حضوری دانش‌آموزان، امروز شاهد شروع به کار مدارس و حضوری شدن کامل آموزش‌ها هستیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با حضوری شدن آموزش، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس رونق بیشتری گیرد و در این راستا رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مورد تأکید است.

گفتنی است؛ همزمان با سراسر کشور، صبح امروز آیین شروع بکار مدارس در 3800 مدرسه استان برگزار و بیش از 315 هزار دانش‌آموزان استان در کلاس‌های درس حاضر و آموزش حضوری دانش‌آموزان آغاز شد.

انتهای پیام
captcha