جشنواره‌های فرهنگی ظرفیتی برای توسعه گردشگری سروآباد
کد خبر: 4046115
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

جشنواره‌های فرهنگی ظرفیتی برای توسعه گردشگری سروآباد

مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سروآباد، جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی را ظرفیتی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان عنوان کرد.

جشنواره‌های فرهنگی و هنری سروآباد

مصطفی طاهری، مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سروآباد در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: شهرستان سروآباد همواره در تمام فصول مختلف سال به‌ویژه در ایام نوروز اقدام به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و برنامه‌های آیینی می‌کند.

وی افزود: بر این اساس همزمان با ایام تعطیلات امسال، جشنواره‌ بازی‌های بومی و محلی در دو بخش بانوان و آقایان با حضور علاقه‌مندان، مهمانان و گردشگران نوروزی در منطقه هورامان برگزار شد.

مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سروآباد بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی و اقتصادی مناطق روستایی شهرستان، ایجاد نشاط در میان مردم، آشنایی با آداب، فرهنگ و آیین‌های اصیل گذشته، شناسایی و تقویت بازی های بومی و محلی در این منطقه بود.

وی افزود: این جشنواره به همت اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سروآباد و با همکاری پایگاه منظر جهانی هورامان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، اداره ورزش و جوانان و شهرداری هورامان از سوم فروردین‌ماه به مدت 10 روز در روستاهای منطقه هورامان برگزار و در پایان به هر یک از تیم‌های برگزیده در بخش‌های مختلف جوایز و لوح تقدیری اهدا شد.

طاهری یادآور شد: برپایی نمایشگاه نقاشی، اجرای برنامه‌های دف‌نوازی، شمشال، سیاچمانه، مسابقات دو میدانی، بازی‌های بومی و محلی و ... از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره بود که با استقبال کم‌نظیر مهمانان و گردشگران نورزی همراه شد.

انتهای پیام
captcha