برگزاری مراسم جزخوانی قرآن در امامزاده عبدالله گرگان
کد خبر: 4045842
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

برگزاری مراسم جزخوانی قرآن در امامزاده عبدالله گرگان

رئیس اداره قرآنی اوقاف گلستان از برگزاری مراسم جزءخوانی روزانه ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امامزاده عبدالله گرگان خبر داد.

مراسم جز خوانی قرآن

حجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان، رئیس اداره قرآنی اوقاف گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان از برپایی مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن در ماه رمضان به صورت پخش مستقیم شبکه‌ استانی خبر داد و گفت: این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و قرآن‌دوستان در حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) گرگان برپا می‌شود.

رئیس اداره امورقرآنی اوقاف گلستان با بیان‌اینکه تعداد ۴ نفر از قاریان در هر روز از ماه مبارک رمضان قرآن را قرائت می‌کنند، افزود: مراسم روزانه در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱4 در شبستان حضرت رسول(ص) حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) با تلاوت قاریان بومی استان گلستان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام کوهساریان زمان آغاز این مراسم را از نخستین روز ماه رمضان همزمان با ۱۴ فروردین اعلام کرد و گفت: این مراسم به صورت مستقیم از شبکه استانی گلستان پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مراسم امسال از ظرفیت قاریان بومی استان گلستان استفاده می‌شود، گفت: جواد شاهینی، محسن رعیت، ادریس خوجملی، رضا ابیضی، حامد روشنی، سید محمد موسوی، محمد مصطفی لو، رضا صدقی، امیر حسین میرکریمی، سید ابوالفضل حکیمی، مهدی جعفری، یونس عرب جزی، محسن خوجملی از قاریان استان گلستان هستند که در این مراسم به تلاوت قرآن می پردازند.

وی با بیان اینکه مراسم جزخوانی با همکاری دستگاه‌های متولی فرهنگی در جوار امامزادگان  وبقاع متبرکه در ایام ماه رمضان برگزار خواهد شد، افزود: همراه با جز خوانی قرآن کریم تفسیر قرآن کریم توسط مجمع عالی تفسیر قم آیت‌الله محمدحسن فاضل گلپایگانی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین قم انجام خواهد شد که از برنامه‌های شاخص در این ایام خواهد بود.

انتهای پیام
captcha